Direktlänk till inlägg 5 november 2011

IHC

Av mijje - 5 november 2011 14:56

Igår var det en låång dag på IHC. Det började med träning i nästan två timmar. Och efter det blev det kurs om sömn. Jag avslutade dagen med ett möte med coachen. Där sambon även var med. Vi behövde nämligen råd angående NAV. Vi kom fram till att jag kanske borde test-jobba med något helt annat än restaurang. Och den ideen är jag helt med på. Vi kom fram till vad jag kunde tänka mig att pröva på. Med tanke på att jag har planer om att i framtiden studera på socionom (ursäkta stavningen) -linjen, så var det ganska lätt att finna på flera olika ting jag kunde tänka mig. =)

Jag vill ju tillbaka ut i jobb. Men det är alldeles för mycket negativ stress just nu, på mitt gamla jobb. Så bara jag tänker på att jobba där igen inom snar framtid, så spänner sig hela kroppen..


Nästa vecka har jag fullt ipp på IHS. Egentligen får man bara ha 5 olika ting per vecka. Men på något sätt lyckades jag få 7 olika saker att gå på. Ska träffa läkaren, och få pröva pilates. Och så blir det tre olika kurser. Sömn, uppmärksamhet, och tankens kraft. Ska också träffa coachen, och ha en vanlig träningstid.


Men så är det ju femte veckan också. Det är då dom ska skriva rapporter om oss "patienter". Där dom bestämmer sig för om vi får fortsätta 6 veckor till eller inte. Men jag fick en liten nedtur igår, för coachen var lite osäker på mig. Dom tror absolut att jag skulle må bra av att få vara där 6 veckor till, med tanke på att jag har blitt en anings bättre. Jag har fortfarande de samma plågorna. Men jag är så mycket gladare om dagen. Jag har inte fallit ner i den mörka depressionen som jag kände var på väg.

Och det är ju väldigt positivt. Men dom är osäkra på att jag blir tillräckligt bra för att börja jobba igen. Och kommer man inte ut i jobb igen, så får man inte gå där för NAV, det är ju ändå dom som betalar behandlingen.


Så får bara hålla tummarna att jag får ett positivt svar nästa vecka!! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards