Direktlänk till inlägg 12 november 2011

läkarbesök

Av mijje - 12 november 2011 15:21

I tisdags var jag hos min läkare igen. Tog med mig sambon, eftersom läkaren inte hjälper mig något.

Den här gången gick han med på att ta intoleranstester, ge mig en remiss till en smärte-doktor och ge mig rätt smärtestillande tabletter (han gav mig den svaga förra gången som knappt hjälper mot min huvudvärk).

Jag funderade också på om han kanske hade svårt att förstå mig p.g.a språket. Med tanke på att han är från asien och jag är svensk, och vi båda ska försöka prata norska. Jag tänkte att det kanske var min norska som var för dålig. Men han förstog ju inte saker som min norska pojkvän sa heller.

Planen är nu att fråga smärte-doktorn, när jag kommer dit, om han kan rekommendera en läkare till mig som är mer inriktad på min sorts problem.


Får se nu efter helgen vad intolerans-testerna visar. Och om han bara tog för mjölk och gluten. Eller om han faktist tog för allt möjligt. Men dom tog ju tre eller fyra rör med blod. Behöver man så mycket blod om man inte ska kolla många ting? Jaja, det återstår att se. =)


Jag var också hos en läkare i måndags. Den som jobbar på IHC. Då fick jag konstaterat att det inte bara är huvudet som tror att jag har ont (som vissa "undersökare" har sagt).

Det var faktist ordentligt ömma muskler speciellt i korsryggen och skulderbladen. Men han trodde inte att det skulle hjälpa med tre månaders behandling hos dom, för att de skulle bli tillr¨ckligt starka för att jag ska kunna börja jobba efter de tre månaderna. Det var ju en nedtur. Men det är bara att börja träna ännu mera och hoppas på det bästa. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards