Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Bakning imorn

Av mijje - 25 november 2011 01:13

Idag var jag iväg på IHC för första gången den här veckan. Men fy så sliten jag blev. Det tar på kroppen att hoppa på kryckor!

Imorn ska jag dit igen. Först ska fysioterapeuten undersöka mig. Hon ville kolla så att det inte var nå vatten i knät. Och så ska hon ge mig några övningar för att få igång knät mer. Sen blir det möte med coachen igen. Efter det är det meningen att jag ska på kursen i sömn. Men jag får se om det blir av eller inte. Min skjuts ska hoppa över den kursen den här veckan. Så får se om vi hinner få tillbaka bilen så sambon kan hämta mig. Annars får jag hoppa över kursen jag också. För jag tänker inte åka spårvagn och tunnelbana och gå en massa i över en timme för att komma hem. Jag är alltför sliten- och har för ont i benen för det.


När jag kommer hem på eftermiddagen så ska jag skynda mig att baka cupcakes. För på kvällen ska jag iväg till en vännina som ska nån form av "party". Perfect home, tror jag det hette. Och jag har lovat att baka tills dess. Skulle egentligen göra det idag. Men glömde köpa vissa ingredienser och hade inte funnit det gamla receptet på den supergoda frostingen som jag använde mig av i somras till bröllopet jag var på.


Nu har jag funnit receptet. Och även letat upp två olika recept på muffins som jag tänkte pröva mig på. Sambon är snäll och har lovat att hjälpa mig om det blir för slitsamt att hoppa runt på ett ben. =)


Jag ska försöka komma ihåg att ta bilder på resultatet. Var ett tag sen jag la ut någon bild här. Men så har jag också varit väldigt dålig på att skriva sista veckorna.. fy på mig..


Godnatt till er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Skapa flashcards