Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Sverigetur

Av mijje - 25 november 2011 07:45

I fredags åkte vi "hem" till Sverige. Vi startade vid 18-tiden och kom fram sån 23:15 ca. Gpsen fann en väg som bara skulle ta 4.5 timme, så vi satsade på den istället för den vanliga på strax över fem timmar.

Vi hade ju otur med vädret då det var dimma nåastan hela vägen. Och på vissa ställen såg vi bara 50 meter framåt. Vi såg bara EN sån "väg-reflex-stolpe" åt gången. Och dom är väl på 50meters avstånd?


När vi kom fram så var det helt tomt på hotellet. Det visades sig vara bara vi och ett rum till bokat. Vi valde att bo i en stad som ligger ca 20 minuter ifrån där jag förrut bodde.


På lördagen efter frukosten så gick vi ut för att kolla hur bilen mådde. Den ville absolut inte starta. Och vi hade parkerat i en liten, liten nedförsbacke, men allra längst ner. Så vi fick putta upp bilen på isig asfalt för att sedan försöka rulla igång den. Men bilen ville fortfarande inte starta. Efter många försök så fick vi tillslut igång den, men så la den helt plötsligt av igen. Och så fick vi börja på nytt igen. =(


När vi hade fått igång den en andra gång, så fick sambon åka runt med den en stund, medans jag sprang in och snabbdushade (fick barra kallvatten, det varma kom först när jag var fârdig..)


Vi hade ju helt plötsligt väldigt kort tid på oss att fixa oss fina, eftersom vi hade hållt på med bilen i ungefär en timme. Vi skulle ju iväg på barndop. Det var därför vi hade åkt till Sverige denna helgen.

Dopet var en halvtimmes bilresa bort. Och vi stressade väldigt mycket. Vi kom till kyrkan 3-4 minuter innan dopet skulle starta. Och vi var ju såklart de sista som kom, pinsamt!

Efter kyrkan blev det fika och presentöppning. Och pinsamt blev det igen, då vi var dom första som gick därifrån. Men vi skulle vidare för att träffa min familj.


Så då blev det en bilresa på tio minuter igen. Och så kom vi fram till mamma och lämnade ifrån oss julklappar och födelsedagspresenter till henne och min bror + fru.

Och så tog vi med oss mamma vidare till mormor och morfar för att lämna julklappar och presenter där också. Vi stannade där i några timmar och snackade. Sedan reste vi tillbaka till hotellet.


På hotellet blev det tid för middag och vi valde att testa tacobuffeen de hade. Den smakade absolut inte taco!! 


Efter middagen fick vi äntligen slappa av lite på rummet. Innan det blev dags för att pynta sig igen då vi skulle iväg och bowla med några kompisar (bl.a. mamman till barnet som döptes). Efter bowlingen så blev det någon drink och sedan gick vi vidare till nattklubben.

Och efter några timmar där så vred jag ju knät..


På söndagen kom vi iväg från hotellet mellan 11 och 12 har jag för mig. Då fick vi först åka i 35 minuter för att komma till apoteket. Och på den mataffären hade dom rullstol att låna ut, så vi passade på att handla billig mat också.

Hemresan gick väldigt bra. Förutom smärtan i benen då.. ;)


Stackars sambon fick springa i trapperna flera gånger hemma, för att få upp all packning och presenter och mat. Och ändå var han färdig för jag hade kommit upp..


Så det var helgens Sverigetur.. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards