Alla inlägg den 8 december 2011

Av mijje - 8 december 2011 16:09

Jag har haft så dåligt med energi sista veckorna.. Och sitter väldigt sällan vid datorn faktist. Mejl och sånt kollar jag genom telefonen. Men det är så tråkigt att blogga genom den. Då allt ser så kluddigt ut för att det inte går att byta rad bl.a

Det har väl egentligen inte skett så mycket sista tiden. Jag blir mer och mer irriterad på fysioterapeuten som aldrig vet vad hon pratar om och byter mening varje vecka.

Känns som att IHC inte ger mig lika mycket längre heller.. Sista veckorna har det bara varit negativt med att åka dit. Det är ju lite synd. Eftersom de första fem veckorna var ändå positivt. Efter det gick det bara nedåt. Nästa vecka är min tionde och sista. Sen måste jag ut och provjobba igen.


Köket har vi faktist äntligen börjat på nu. Eller jag har inte gjort så mycket då jag har svårt för att hoppa omkring med ett fåligt ben på en "byggplats".

Det började med att sambon och en vän rev bort det gamla köket. Sen har vi sparklat och slipat två omgångar. Det har sedan tapetserats. Och nu står sambon och målar första omgången på taket.

Jag har tagit bilder på allt och planen är att jag ska lägga upp det här på bloggen. =)

Om vi håller tidsplanen, så börjar vi (sambon) med golvet på måndag och även att skruva (jag) skåp.


Så helgen kommer gå åt till att måla väggarna. =)


Imorn är jag egentligen bjuden på "jul-tjej-fest". Men tackade idag nej till det. För har haft en väldigt dålig natt och fick ingen sömn och kroppen fungerar knappt. Att ha så pass ont i käkarna så att du inte ens får i dig mat, eller så ont i kroppen så du knappt kan ta dig till badrummet.. Det är jag så jäkla trött på just nu!!!!!


På lördag är planen att jag ska till en vän och baka juleting. Norsk traditionell julbakning. Ska bli spännande. Håller tummarna för att jag orkar det!

Förra helgen bakade jag pepparkakshus med henne. Men degen var nog den jobbigastge jag någonsin använt. Vi fuskade och köpte färdig-deg. Men vi skar ut väggar och sånt själva iaf. =) Men degen flöt ut när den var i ugnen, och väldigt svår att hantera innan den skulle in i ugnen också.

Jaja, vi hade kul iaf. Och vi skrattade en del åt hur fula husen blev.

Men vi orkade inte pynta klart husen samma kväll. Så det gjorde jag för nån dag sen ist.

Men känner att både huset och pyntet är det fulaste jag någonsin gjort när det gäller pepparkaker.. haha..

Men vi har oavsett så mycket ting i vardagsrummet nu (nya köket, kylskåp, frysar, micro, skafferi, m.m..), så huset är inte det första man ser..


Men har också lyckats pynta med andra julsaker. Köpte mig en liten form av barr-växt och pyntade det som en julgran, den står nu i fönstret bredvid den vanliga adventsljusstaken (heter det så? den som står i alla fönster överallt..). Har också köpt en ljusstake att räkna ner advent med. En väldigt fin med änglar. Och här i Norge är tydligen adventsljusen oftast lila. Så jag har fyra runda lila ljus i den. Känns lite konstigt med den färgen. Eftersom jag alltid har haft vita ljus förrut.

Men i år är jag öppen för att testa nya traditioner!

Som att jag t.ex ska baka norska saker på lördag. Och på julafton ska jag på helnorskt julbord. Ingen julskinka eller prinskorvar där inte.. Men ingen jul utan julskinka!! Så den 23:e tänkte jag äta svensk julmat här hemma ist. =) Då ska jag iaf ha "tomtegröt" (risgryns) och julknäcke med julskinka till frukost. Och till middagen ska jag ha julskinka, prinskorvar, köttbullar, r¨dbetssallad, senapssill och lax. Vill egentligen ha mycket mer. Men när det bara är jag och sambon som ska äta det, så får jag hålla mig till de nämnda tingen.. Det viktigaste är ju skinkan. =)


Ha en fin december till er alla! =)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards