Alla inlägg den 16 december 2011

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna..

Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna).

Men så kom jag å tänka på att jag har ju slutat med den gröna morgondrinken! VARFÖR? Vet faktist inte.

Det bara blev att jag fick för bråttom en dag, å en annan dag hade jag ingen lust.. Och så bara fortsatte det tills jag slutade helt med all supermat.

Nu när köket och all supermat är nerpackat i kartonger, så har jag ju såklart kommit underfund med att det är pga av supermaten som jag hade mer energi ett tag, men som försvann lika snabbt som jag slutade med den.

Så när köket är färdigt så ska alla nyttiga ting fram igen. Och jag ska köra igång igen.

Jag har även funnit en del bak-recept (jag följer en vanlig bak-blogg) som jag ska testa ut. Men då ska jag byta ut till bättre ingredienser. =)

Längtar såååå!!!

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)


     

Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till stora kastruller och stekpannor.

Inne i den lilla "kroken" har vi haft frysar och fristående skåp.


        

Den högra sidan är ju där vi har lagat maten och grejs.. Nu hade ju bänken redan försvunnit, men den var gammalt vit iaf..


   

Och så det gröna golvet..


Kakelt på väggarna tyckte jag var fina, så har sparat några bitar som jag tänkte limma på en "kork-platta" för att sedan använda som underlägg till kastruller. =)

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)


     

Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till stora kastruller och stekpannor.

Inne i den lilla "kroken" har vi haft frysar och fristående skåp.


        

Den högra sidan är ju där vi har lagat maten och grejs.. Nu hade ju bänken redan försvunnit, men den var gammalt vit iaf..


   

Och så det gröna golvet..


Kakelt på väggarna tyckte jag var fina, så har sparat några bitar som jag tänkte limma på en "kork-platta" för att sedan använda som underlägg till kastruller. =)

Av mijje - 16 december 2011 12:18

Tänkte bara berätta lite snabbt om en kompis som har stora problem med acne..

Jag har ju läst en del om olika supermat. Och såg på flera ställen att kokosolja kan hjälpa mot acne. Så jag berättade det för min kompis. Hon har testat alla möjliga produkter, även recept från läkaren. Men inget har funkat.

Hon köpte sig en burk kokosolja och prövade att smörja in sig med den. Och acnen har blitt så mycket bättre nu!!

"Hejja naturprodukter" skrev hon i ett mejl till mig. =)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards