Alla inlägg den 25 november 2011

Av mijje - 25 november 2011 07:45

I fredags åkte vi "hem" till Sverige. Vi startade vid 18-tiden och kom fram sån 23:15 ca. Gpsen fann en väg som bara skulle ta 4.5 timme, så vi satsade på den istället för den vanliga på strax över fem timmar.

Vi hade ju otur med vädret då det var dimma nåastan hela vägen. Och på vissa ställen såg vi bara 50 meter framåt. Vi såg bara EN sån "väg-reflex-stolpe" åt gången. Och dom är väl på 50meters avstånd?


När vi kom fram så var det helt tomt på hotellet. Det visades sig vara bara vi och ett rum till bokat. Vi valde att bo i en stad som ligger ca 20 minuter ifrån där jag förrut bodde.


På lördagen efter frukosten så gick vi ut för att kolla hur bilen mådde. Den ville absolut inte starta. Och vi hade parkerat i en liten, liten nedförsbacke, men allra längst ner. Så vi fick putta upp bilen på isig asfalt för att sedan försöka rulla igång den. Men bilen ville fortfarande inte starta. Efter många försök så fick vi tillslut igång den, men så la den helt plötsligt av igen. Och så fick vi börja på nytt igen. =(


När vi hade fått igång den en andra gång, så fick sambon åka runt med den en stund, medans jag sprang in och snabbdushade (fick barra kallvatten, det varma kom först när jag var fârdig..)


Vi hade ju helt plötsligt väldigt kort tid på oss att fixa oss fina, eftersom vi hade hållt på med bilen i ungefär en timme. Vi skulle ju iväg på barndop. Det var därför vi hade åkt till Sverige denna helgen.

Dopet var en halvtimmes bilresa bort. Och vi stressade väldigt mycket. Vi kom till kyrkan 3-4 minuter innan dopet skulle starta. Och vi var ju såklart de sista som kom, pinsamt!

Efter kyrkan blev det fika och presentöppning. Och pinsamt blev det igen, då vi var dom första som gick därifrån. Men vi skulle vidare för att träffa min familj.


Så då blev det en bilresa på tio minuter igen. Och så kom vi fram till mamma och lämnade ifrån oss julklappar och födelsedagspresenter till henne och min bror + fru.

Och så tog vi med oss mamma vidare till mormor och morfar för att lämna julklappar och presenter där också. Vi stannade där i några timmar och snackade. Sedan reste vi tillbaka till hotellet.


På hotellet blev det tid för middag och vi valde att testa tacobuffeen de hade. Den smakade absolut inte taco!! 


Efter middagen fick vi äntligen slappa av lite på rummet. Innan det blev dags för att pynta sig igen då vi skulle iväg och bowla med några kompisar (bl.a. mamman till barnet som döptes). Efter bowlingen så blev det någon drink och sedan gick vi vidare till nattklubben.

Och efter några timmar där så vred jag ju knät..


På söndagen kom vi iväg från hotellet mellan 11 och 12 har jag för mig. Då fick vi först åka i 35 minuter för att komma till apoteket. Och på den mataffären hade dom rullstol att låna ut, så vi passade på att handla billig mat också.

Hemresan gick väldigt bra. Förutom smärtan i benen då.. ;)


Stackars sambon fick springa i trapperna flera gånger hemma, för att få upp all packning och presenter och mat. Och ändå var han färdig för jag hade kommit upp..


Så det var helgens Sverigetur.. =)

Av mijje - 25 november 2011 01:13

Idag var jag iväg på IHC för första gången den här veckan. Men fy så sliten jag blev. Det tar på kroppen att hoppa på kryckor!

Imorn ska jag dit igen. Först ska fysioterapeuten undersöka mig. Hon ville kolla så att det inte var nå vatten i knät. Och så ska hon ge mig några övningar för att få igång knät mer. Sen blir det möte med coachen igen. Efter det är det meningen att jag ska på kursen i sömn. Men jag får se om det blir av eller inte. Min skjuts ska hoppa över den kursen den här veckan. Så får se om vi hinner få tillbaka bilen så sambon kan hämta mig. Annars får jag hoppa över kursen jag också. För jag tänker inte åka spårvagn och tunnelbana och gå en massa i över en timme för att komma hem. Jag är alltför sliten- och har för ont i benen för det.


När jag kommer hem på eftermiddagen så ska jag skynda mig att baka cupcakes. För på kvällen ska jag iväg till en vännina som ska nån form av "party". Perfect home, tror jag det hette. Och jag har lovat att baka tills dess. Skulle egentligen göra det idag. Men glömde köpa vissa ingredienser och hade inte funnit det gamla receptet på den supergoda frostingen som jag använde mig av i somras till bröllopet jag var på.


Nu har jag funnit receptet. Och även letat upp två olika recept på muffins som jag tänkte pröva mig på. Sambon är snäll och har lovat att hjälpa mig om det blir för slitsamt att hoppa runt på ett ben. =)


Jag ska försöka komma ihåg att ta bilder på resultatet. Var ett tag sen jag la ut någon bild här. Men så har jag också varit väldigt dålig på att skriva sista veckorna.. fy på mig..


Godnatt till er!

Ovido - Quiz & Flashcards