Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

blandat babbel

Av mijje - 6 oktober 2011 20:27

Natten till igår var hemsk. Fick mer och mer ont i kroppen, ju längre tiden gick.

På morgonen kunde jag knappt röra mig. Det var så pass illa, så att sambon fick hjälpa mig att vända på mig i sängen. Och så proppa han i mig massa pinex forte och voltaren. Tyvärr brukar det inte hjälpa mig så mycket som jag hade velat, mot min värk. Men jag får iaf sova lite bättre när jag tar dom.

På kvällen kunde jag röra mera på mig, så då passade jag på att både laga mat och baka chokladkaka.

Chokladkakan blev faktist riktigt lyckat. Följde inget recept. Bara slängde ihop det jag hade av supermat och liknande. Jag vet att man inte ska värma det för att behålla så mycket som möjligt av det nyttiga. Men jag var så sugen på vanlig kladdkaka. Och tänkte då att det måste iaf vara bättre att baka med supermat, än vanligt socker och mjöl och ting. =)

Ska finslipa "receptet" lite, och lyckas jag få till det ännu bättre, så kommer det ut här i bloggen senare.


Idag har jag fortfarande extremt ont i min kropp. Men bättre än igår iaf. Sambon försökte tidigare under dagen att massera ut några av alla knutar jag har i ryggen. Han prövade lite på armarna också.

Var ju ett tag sen vi gjorde det. Så nu var det riktigt illa igen.

Men vi får fortsätta lite nu närmaste veckorna så att jag blir lite mindre spänd. Gör så förbaskat ont bara.


Skrev ju för ett tag sen om att jag skulle testa kokosolja i min såriga hårbotten..

Har bara provat det en gång. Hade det i, hela natten. Och tro mig, det kliade som bara den!!! Men efteråt så har jag faktist märkt att det har varit lugnare där uppe på toppen. Så ska absolut göra det igen snart. Kanske jag blir fri från sår och klåda snart då? =)


Imorn ska vi eventuellt åka iväg och beställa kök. I onsdags så bestämde vi oss för vilket vi ville ha. Och skulle då åka iväg igår. Men eftersom jag var orörlig så fick vi flytta det till imorn. Men idag har vi lyckats finna ett till kök som vi kanske vill ha. Typiskt. Så imorn blir det en tur ut och bestämma sig för vilket av de två som vi vill ha. =)


Ha en fin kväll! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards