Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

"Behandlingen"

Av mijje - 14 oktober 2011 00:36

I måndags så var det äntligen dags för att starta min behandling på hälsocentret. =)

Vi startade med ett info-möte där vi fick reda på lite mer om vad som kommer att ske där. Och vi fick berätta lite snabbt för de andra, varför vi var där.

Vi fick också schema för första veckan, som mest går ut på att träffa de olika personerna som kommer jobba med oss.

Så i tisdags åkte jag tillbaka för att träffa fysioterapeuten. Och fick rabbla upp allt det samma som jag berättat för alla andra jag har fått träffa. Och hon kom bl.a fram till att det måste göras mera blodprover på mig. Så har nu fått lämna mina journaler dit. Så får vi se vad dom gör.

Idag var jag ju där för att träffa coachen. Hon ska väl fungera som psykolog om jag förstått det rätt. För varje vecka ska man ha ett individuellt möte med henne, där man får prata av sig, och även gå igenom veckan som har varit. Hon har tydligen gått flera kurser när det gäller "lightning process" eller vad det heter. Jag är väldigt osäker på namnet. Men det är något som många med ME och fibromyalgi går på. Så hon ska lära ute det hon kan inom det, till mig och en annan i min grupp. Det ser jag verkligen framemot.

Imorn ska jag på min första träning där. Och både coachen och fysioterapeuten har sagt till mig att jag absolut inte ska känna press på träningarna. För klarar jag inte allt så är det bara så. Och att min situation tydligen var speciell. Att när jag mår för dåligt så får jag bara avbryta och åka hem om jag vill.

På ett sätt känns det ändå bra att veta om det. Att dom förstår och inte vill bränna ut mig. Men samtidigt är det inte kul att få höra att jag kanske inte klarar av allt som ska göras.

Egentligen ska timmarna där vara så pass uppdelat så att man helst tar en "sak" per dag. Men nästa vecka ska jag bara dit tre dagar, men går fortfarande på fem olika "saker". För dom ville inte tvinga dit mig för mycket. Med tanke på att det tar mig 1 timme att åka dit. Så då ska vi testa och se om jag klarar av att vara där 4-5 timmar per gång. Då en "sak" består av ca två timmar.


Jag hoppas verkligen att hälsocentret är grejen för mig! Att jag blir bättre av att gå där! Det är ju så mycket olika ting på samma ställe. Och jag kommer ju ha fullt upp närmsta månaderna där. Jag har ju egentligen inte fått nån ordentlig hjälp tidigare. Fysioterapeuten jag gick till tidigare lyssnade inte på vad jag sa. Och jag fick göra samma övningar som andra personen som inte led av samma sak som mig.

Och på manuell terapi skedde det inte så mycket egentligen.

Så det känns ändå bra nu på det nya stället. Men det är ju också bara första veckan. Jag har varit positiv i början, tidigare också..


Håll tummarna! ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards