Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Var ett tag sen..

Av mijje - 26 oktober 2011 01:24

Har väl egentligen ingen bra ursäkt till varför jag inte har skrivit på så länge..

Men jag skyller på att min tid går åt till behandlingen. Jag är ju bara där tio timmar per vecka. Men så är det en timmes resväg dit, och en timme hem sen. Och den övriga tiden går åt till att fundera på vad jag har upplevt på hälsocentret, och att vara sliten.. Väldigt sliten..

Men än så länge trivs jag väldigt bra där. Har kommit i en bra grupp. Har t.o.m fått en res-kompis. Dom dagarna vi ska vara där samtidigt så åker vi tillsammans. Så det är ju trevligt. =)


Vad har annars skett då?

Vi har äntligen fått hem soffan som vi beställde för ett tag sen. Och jag gillar den skarpt! Nu ligger jag inte i sängen längre när jag är sliten. Det är soffan som gäller!


Bilen ska l¨mnas in på lagning på torsdag. Men det är bara de viktigaste tingen som ska fixas. Resten ska vi vänta lite med. Får se om vi säljer skiten istället..


Imorn åker min sambo till amsterdam. Men bara för ett dygn. Han har en kompis som är helt galen i dyra ting, speciellt klockor. Så sambon ska följa med ner dit som sällskap när kompisen köper sig en dyr klocka. Jag ser inte riktigt meningen med att använda en klocka som kostar 60 000 norska kronor. Jag hade aldrig vågat ha någonting så dyrt, på mig. Men jag är ju inte heller uppväxt med mycket pengar, eller varit intresserad av så pass dyra ting.


Vi har ju också beställt vårat kök nu. Och med tanke på att vårat drömkök var ganska dyrt och vi inte har tänkt bo här i alltför många år, så tog vi ett på ikea istället. Och kom sååå mycket billigare undan än med favoriten (ca80 tusen billigare).

Jag känner att jag hellre vill vänta tills jag finner lägenheten/huset som jag vill bo i, i minst tio år, innan jag ska lägga ner en massa pengar på ett kök. För som det ser ut nu, så har vi flyttat härifrån om kanske två-tre år.

Som sagt så köper jag inte det dyraste... Jag är van sen uppväxten med att bara ha råd med det billigaste. Så efter att jag flyttade hemifrån har jag haft det ganska lyxigt mot tidigare år. Kunna äta på restaurang ofta, köpa nya kläder när jag vill, osv..

Som nu.. Vi har ny soffa, tv och väntar på en stressless stol. Och ska snart få ett nytt kök också. =) Också bilen som var ett dåligt köp. Men vi ahr iaf bil, och penger till reperationen..

Vi funderar också på att ta en resa runt jul/nyår. Jag har inte varit utomlands på semester sen jag var 7 år. Så nu är det på tiden! =)

Så konstigt det kan bli. Från att vara den i skolan som aldrig hade råd till att göra något skoj som kostade pengar (klassresor, studenten, klassträffar ute på restaurang/krogen), tills att helt plötsligt ha pengar på kontot och köpa en massa ting. Men det är ju pga att vi sålde den gamla lägenheten. Så man har det ju inte så här bra varje månad. Men man får njuta lite när man kan det. =) Vi lägger ju pengarna på bra ting iaf. Eller iaf en del av dem. =)


Oj vilken konstig vändning inlägget tog. Hade inte tänkt skriva om pengar alls.. Jaja.. Det är väl bra att jag skriver iaf. ;)

Godnatt på er! =)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards