Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

dagens planering.. och medicinsnack

Av mijje - 26 oktober 2011 05:00

Idag blir det en lång dag..

Har sån lust att färga håret igen.. Har fått sån stor utväxt nu. Och att ha f¨rgat håret brunt när man är ljusblond, gör att utväxten ser grå ut!! 

Och så behövs det tvättas kläder!! Diska och städa också, men det tror jag att jag skippar (idag igen).

Men så har jag ju tänkt baka kanelbullar också. Till min snälla reskompis. För när jag åker med henne, så tar vi hennes bil, och det är så skönt att slippa tunnelbanan och spårvagnen. Så då är hon värd en massa gott.

Har tänkt baka i snart en vecka, men inte haft någon ork. Så ska försöka tvinga mig till det idag, innan hon hämtar mig klockan ett.

Ikväll har jag lovat att hälsa på hos en kompis och äta sushi och se på några filmer. Hon vill säkert också ha hjälp med målning av väggar och tak, för dom håller på att renovera deras långa hall.

Men målandet får dom nog tyvärr klara sig med utan min hjälp. Dom har ju redan fått min sambo till att bära plank och lister upp till dom. Dom bor 8 trappor upp, och ville inte dela tingen i mindre längder så att de kunde få plats i hissen (som är ganska stor). Men får se hur jag mår ikväll..


Igår var jag hos läkaren igen. Hade funderingar om vad som sker nu på 6-månaders mötet med NAV som jag ska ha om en vecka. Men han kunde inte svara på min frågor ordentligt.

Jag hämtade också ut smärtestillanden igen. Har ju tackat nej till det ganska länge, då det inte gav någon effekt förrut när jag prövade en del olika. Men så har jag senaste månaderna tagit sambons tabletter dom dagarna som jag har haft det som värst. Och det har hjälpt mig lite, så länge jag bara tar det 1-2 dagar i veckan.

Men på apoteket så vägrade tanten att ge mig det. Jag skulle få två olika, och den ena var på blå recept, och eftersom jag har frikort så ska allt på blått recept ges ut gratis. Men hon v¨grade ge mig den och skulle ha mig till att ta något "liknande". Men jag är så trött på att få "liknanden". Det funkar inte alltid. Och när man får flera olika mediciner så är det inte alltid att dom funkar ihop. Nu fick jag ju bara två st, så tror inte det hade gjort nåt. Men min mamma använder tre olika. Och när dom ska ge henne andra än dom som hon brukar ha, så funkar inte komibnationerna.. Okej, hennes är ju grymt mycket starkare än mina. Men ändå.

Har också en bekant som hade cancer, och när han fick "liknande" mediciner så blev han ännu dåligare! Men han fick ju ganska många olika tabletter också. Men pga att apotekets personal ville ge han "billigare men samma effekt" så fick han åka akut till sjukhuset.

Nu är ju inte mitt fall något extremt, men jag tycker att när läkaren har gett mig recept på en viss ting, så ska jag faktist ha valet till att kunna få hämta ut just den. Med tanke på att jag har testat olika tabletter, så vet jag ju själv vilka som fungerar bäst.

Efter ca 10 minuters tjafsande så fick jag äntligen det jag skulle ha, men var tvungen att betala för det, fastän jag hade det på frikort. Men jag ville bara därifrån fort, så betalade och gick.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards