Alla inlägg den 13 juli 2011

Av mijje - 13 juli 2011 15:30

För några veckor sen så skrev jag ju om shoppingen jag gjorde på internet.

Strax innan jag drog till Sverige så fick jag hem några paket.

Det ena innehöll ett skin till min fula iphone. Men har ingen bild på den. Men snygg var den. Jag gillar ju zebramönstrat (har alltid gjort det, även innan det blev värsta modet!).

Så det blev ett skin i zebra, fast rosa och svart. Den vit-svarta såg så konstig ut.

Jag har en massa grejs i zebramönstrat. Skor, sjal, solbriller, kläder, örhängen, väska, tavla osv.. Men det har jag ju oxå haft i många år. Även i leopardmönster i olika färgkombinationer. Men senaste tiden så springer ju alla omkring med det. Då är det inte lika kul längre. Får hoppas modet försvinner fort, så kan jag börja använda mina grejer lite mer igen. =) Inge skoj när så många har likadant.


Mitt andra paket innehöll tandblekning. Köpte till både mig och sambon.

Har aldrig testat det förrut, så tänkte att det kunde vara kul att prova.

Det är sån man ska sitta med 30 minuter åt gången. Typ 10 gånger. Och efter två gånger så har jag sett skillnad faktist. Inte sån superstor en. Men en liten förändring faktist. Så det är ju positivt. =)

Får se till att använda det fler gånger så kanske jag får supersnygga vita tänder snart. =)

Av mijje - 13 juli 2011 14:00

Innan jag åkte till Sverige så hade jag beställt en del nya grejer. Men jag har nog inte tagit bild på allt..

Men det som har kommit är:

Det första paketet som jag inte tog bild på: Vitt te, Chokladformer och mera gojibär.



    Paktetet jag hämtade ut när jag kom hem, innehöll: lucuma pulver, palmsocker, chiafrö och kakaopulver. Och så fick jag en ny sån "kaffedryck". =)



  Och när jag var i Sverige så handlade jag lite ting jag fann i en helt vanlig matbutik: kakaopulver, mandelsmör, och nån choklad-nöt-grej.


Köpte även alfaalfa-frön och bovete. Tänkte "odla" lite här hemma.

Den persiljan som jag odlade för några veckor sen, halvt dog. Men så växte det upp nytt, som jag använde på maten igår - SÅ gott! =)


Jag sådde ju även några gojibärs-frön. Men jag trodde att den skulle misslyckas totalt, då jag var tvungen att ställa den under tak i skuggan under tiden som jag var bortrest, ifall det skulle regna en massa. Men när jag kom hem så hade det tittat fram en liten grön grej. Och igår kom det fram en till. =) Får hålla tummarna på att det går bra! =)

Av mijje - 13 juli 2011 13:00

Förra veckan åkte jag hem till Sverige. Det var böllop i lördags, men jag åkte redan mitt i veckan för att hinna träffa några kompisar också.
Personerna som gifte sig, älskar te. Och av mig hade dom önskat sig en ny tebryggare. Så jag köpte nån halv-fancy en. Men dom fick även stora temuggar, tesilar, egenblandade teer och ett kakfat lastat med hemmagjorda muffins!


Alla muffins fick ju inte plats på kakfatet. Så några fick hamna på sidan. =)


  Också fick jag ju lov att slå in det med en sör rosett! =) 


Mina teer jag gjorde innehöll:

1 - Gojibär och vanilj

2 - Gojibär, anis, kanel, nejlika och kryddpeppar. (kanske något mer, kommer inte ihåg.)


Det blandades med ett vitt te. =)


Av mijje - 13 juli 2011 12:13

Hej!

Var en stund sen jag skrev här. Har inte mått så bra sista veckorna. Och fram å tillbaka till läkaren. Min nya har ju varit på semester. Så har fått gå till en tillfällig. Men den lyckades aldrig få tag på min journal. Så den gjorde inte så mycket. Men jag fick ta några blodprover iaf (igen). Men det enda dom visade var att jag hade brist på järn. Men det har jag vetat sen jag var 10. Men sista åren har jag bara tagit receptfria järntabletter, eftersom jag har lyckats hålla nivån ganska bra. Men nu hjälpte dom tydligen inte längre. Så jag var tvungen att få på recept igen. Det finns ju någon såkallad "saft" (kommer inte ihåg namnet) som man kan köpa som ska vara bättre än de recptfria tabletterna. Men den klarar jag inte att ta. Den kommer upp lika snabbt igen.

Så får hoppas på att de nya tabletterna ska hjälpa lite.


Igår fick jag äntligen träffa min nya läkare. Men han kunde inte göra så mycket förräns han får tag på min gamla journal. Bara onödigt att jag ska ta om alla prover en gång till. Så får börja med att testa nån medicin så länge. Eftersom varken pinex forte (smärtestillande) eller mina sømntabletter fungerar. Så fick jag en som ska hjälpa med sömnen, och dessutom mot depresion och kroniska smärtor. Men ska tydligen ta flera veckor innan den hjälper, och jag kommer tydligen råka ut för MÅNGA biverkningar och må ännu sämre under tiden som jag väntar på det positiva. Menmen, bara jag får må bättre sen.


Har en del blogginlägg på gång nu.. Får hoppas på att det fortsätter så ett tag nu. Att jag orkar vara positiv en stund framöver igen. =)


Ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards