Alla inlägg den 30 juli 2011

Av mijje - 30 juli 2011 21:12

Nu har jag tröttnat på att lata mig, å ska ut i köket för att testa på att göra godis av supermat! Spännande! Har under dagen (och gårdagen) kikat runt på olika bloggar efter recept på godis. Och ska nu äntligen testa att göra det.

Blir det godkänt så kommer jag tillbaka och skriver vad jag gjorde. Om inte.. Ja då får jag testa på nytt.

Har ju egentligen inte funnit nåt recept som jag vill följa helt å hållet. Så tänkte bara putta i det jag vill och har hemma. Har ju kollat på tips å grejs. Så håller tummarna för att det blir lyckat! =)


Wish me luck! ;)

Av mijje - 30 juli 2011 19:41

Ja, idag har verkligen varit en lat-dag. Jag har legat i soffan framför datan å sett på en massa 70's show. Medans sambon har suttit framför tvn å lekt med datan å playstation.

Vi tog faktist en paus från latandet och gick till affären. Då kom vi på den bra-iga ideen att äta räkor till middag. Vi skulle egentligen bara köpa mjölk å nötter. (självklart glömde jag nötterna!) Men det slutade med att vi båda gick med två matpåsar var hem från affären. Haha..

Så räkorna har vi nyligen ätit ute på balkongen. I den starka kvällssolen. Är faktist första gången vi sitter där ute å äter middag tillsammans. Det var sååå mysigt! Sen att jag har fått för mig att jag redan har hamnat i övergångsåldern är ju en annan sak. Jag klarar verkligen inte av värme längre. Svettas å suckar å tycker det är sjukt jobbigt. Men kan ju bero på att jag inte dricker nåt knappt heller. Skulle lyxa till det med cola å cider idag. Cidern har jag tagit en klunk från, colan kanske tre. =/ Jag har så svårt för att få i mig vätska. Har alltid haft det. Och jag tycker verkligen inte att vatten är gott. Har aldrig gjort det. I mina yngre år, så var jag väldigt aktiv. Jag klarade inte en dag utan att va ute å motionera minst två-tre timmar. Oftast blev det 5-6.. Men inte drack jag nåt speciellt mycket då heller. Vatten har jag aldrig tyckt om. Det var ett tag som jag klarade av typ kolsyrat vatten med citronsmak. Men nu tycker jag allt sånt vatten smakar salt. Ramlösa är nog den värsta. Lokan är inte lika saltig. Men det smaksatta smakar så.. parfymerat.. är nog det bästa ordet.

Jaja..

Nu sitter vi inne i vardagsrummet igen. Sambon spelar tv-spel igen.. Å jag har sitter här. Men jag har iaf vart duktig å svarat på ett mejl som jag egentligen skulle ha gjort för nästan två veckor sen. Och det blev faktist längre än vad jag hade t¨nkt. Och när jag väl hade börjat skriva, så gick det ganska fort.

Blir väl så när man skriver om nåt man är intresserad av. =)

Nej. Nu blir det nog lite mer 70's show. Jag får inte nog av det programmet. Har sett alla säsonger flera gånger. Haha..

Ha en fin kväll!


Ovido - Quiz & Flashcards