Alla inlägg den 21 juli 2011

Av mijje - 21 juli 2011 11:38

Idag har jag vart hos läkren och fått min cosylan. =) Men när jag kom till apoteket så fick jag DEN varningen om att ta medicinen. Att jag inte får köra bil och kan bli snurrig. Jag berättade upprepade gånger att jag har tagit den många gånger förr.
Alltså, det är ju bra att dom uppmärksammar kunderna om biverkningar och såna ting. Men att inte vilja ge ut medicinen förräns man har lyssnat i minst fem minuter på om hur "allvarligt" det är.. Och inte lyssna tillbaka om att jag är gott känt med just den medicinen.. Irriterande!

Jag blir aldrig snurrig av den. Men det kan väl säkert bero på att jag har använt den så många gånger..

När jag ändå var ute på tur, så passade jag på att ta mig en kaffe i solen på det lokala kafeet. Och läste i en bok. Underbart att vara ute lite i solen. Även om det bara varade i typ en halvtimme, knappt.

Nu är jag hemma igen och har precis tagit hostmedicinen. Och hostar ännu mera. Men så brukar det vara när jag tar den. Första halvtimmen hostar jag jättemycket, men sen lugnar det ner sig i några timmar. Men jag slipper att kräkas iaf. =) Det är ju den största anledningen till att jag tar den..

Ovido - Quiz & Flashcards