Alla inlägg under juli 2011

Av mijje - 20 juli 2011 18:50

Idag är sambon i gamla lägenheten å fixar lite. Och jag.. Jo alltså.. Sims såklart. Haha.. Men jag har faktist ordnat lite här hemma oxå. Grundstädat badrummet och diskat! Förstår inte hur vi kan använda så mycket grejs i köket hela tiden? Jag längtar SÅÅÅ mycket efter diskmaskinen vi ska skaffa till nya köket sen! Jag har lust att finna på nåt idag. Men vet inte vad. Min energi har ju typ tagit slut nu. Men kanske ta en biltur nånstans? Bara för att komma ut. Men eftersom jag hatar att köra, så får jag vänta tills sambon kommer hem å kolla om han vill åka nånstans. Kanske åka iväg till bion! Vi har ju faktist funnit en film som vi båda vill se. Bad teacher tror jag den den hette. Nu blir det till att ta mig en kopp te. Med massa honung i! Vill bli bra i min hals, så jag slutar hosta. Jag har ju typ kikhosta eller nåt liknande, som jag får varje gång jag är förkyld. Eller läkarna sa att det var det enda dom kunde på. Eftersom jag varken har astma eller bronkit eller nå synliga fel. Jag har ju tagit cosylan typ varje gång jag får den "jobbiga hostan" (så att jag kräks). Kommer inte ihåg den liknande varianten i sverige. Typ kuckelikana eller nåt. Nej vänta, det är väl en affär med massa coola saker? Haha.. Jaja.. Den medicinen funkar iaf inte så bra för mig läncre. Eftersom jag fått den så många gånger, och i långa perioder. Men jag finner inget annat heller. Den hostmedicinen som finns här, är typ bara för slemhosta. Den för torrhosta som finns på apoteket, funkar inte alls. Och läkaren skriver bara ut den där cosylan. Vore skönt att finna nåt annat att variera med..Haha.. Som sambon min säger.. Finns det nåt du inte är drabbad av? Ja. Jag har ändå tur som inte är obotligt sjuk, eller dödssjuk. Mina grejer är ju egentligen bara småting. Men jag har råkat ut för att lida av många saker istället.. Nej.. Dax för den där tekoppen..Tjingeling!

Av mijje - 19 juli 2011 23:00

Idag har jag varit på jobb. Gick ganska så bra. Då jag hade mest stillasittande uppgifter idag, å stressade inte med nåt jag gjorde. Och eftersom jag jobbat så superlite sista tiden. Så valde jag att stanna kvar två timmar extra idag. När jag ändå hade lite energi över.

Men när jag kom hem så mådde jag inte bra. Ont överallt! Och så har jag haft feber idag. Ena stunden svettas jag, andra stunden fryser jag, fram å tillbaka..


Nu ligger jag i sängen och funderar på om jag ska se på nån film.. Men har ingen på lager som jag egentligen har lust att se nu. Blir väl säkert till att jag spelar sims.. haha..


Och så har ajg ett sånt otroligt sug efter nåt. Men kan inte komma på vad. Har redan smakat på vattenmelonen, och chokladen. Men inget duger. Glass brukar oftast vara det jag har sug på. Men inte ens det vill jag ha. Inget som lockar alls just nu. Men ändå så fattas det nåt. Irriterande!

Av mijje - 18 juli 2011 11:16

Jag kom faktist iväg imorse. =) Jag bestämde mig ju tillslut att jag behövde sova. Och strax innan väckarklockan ringde, så somnade jag. Men hade inte hunnit somna in ordentligt, så klarade att ta mig in i duschen för att vakna till igen.

När jag var iväg på behandlingen så fick jag typ  "massage" i nacken. Eller det var väl mer en slags rörelsegrej han höll på med. Jag är ju för rörlig i muskelfästena, samtidigt som jag är stel i själva musklerna.. Men efter en stund iaf, så lyckades jag slappna av ordentligt och det blev ganska behagligt faktist, även fast huvudet böjdes fram å tillbaka åt alla håll.. =)

Men innan vi började med nacken, så skulle jag få nån rörelsebehandling i korsryggen.. Men det gjorde så ont, så efter en stund höll jag på att svimma. Det var då vi gick över till nacken istället. Det jobbiga nu är ju att mitt ena ben är så mycket mer slitet än det andra, eftersom vi bara hann hålla på med ena benet. Så nu haltar jag, å det belastar ju ryggen ännu mera..

Jaja. Det känns bättre i nacken nu iaf. =) Det är positivt!!!! =)

Av mijje - 18 juli 2011 04:49

Sambon ligger å snarkar så där lite sött! Medans jag.. Ja.. Jag har legat i sängen i många timmar nu, å försökt sova. Ljust är det där ute också. Jag ska på manuell terapi om fyra timmar. Har lite svårt att bestämma mig om jag ska gå upp redan nu å typ tvinga i mig en massa koffein. Eller om jag ska ligga kvar här och kanske somna om nån timme eller två.. Men då är ju risken att jag försover mig istället. Egentligen borde jag inte alls gå på träningen idag. Är dunderförkyld. Bihålerna är så täppta så det gör ont. Å när jag snyter mig så visslar mitt vänstra öra. Febern har jag oxå. Men den har jag nästan varje dag. Halsonten har faktist börja släppa nu efter en vecka. Den är liksom inte lika skärande längre. Alltså borde det bästa vara att stanna hemma. Men det var en stund sen jag var där. Pga av problem med tiderna och sånt. Eftersom dom två dagarna i veckan som jag jobbar, är de två av tre dagarna som terapeuten är tillgänglig. Plus att han har haft nån minisemester eller nåt. Så..... Sova å kanske hoppa över träningen jag behöver så himla mycket!? Eller gå upp å må skitkasst på träningen så jag blir arg på mig själv för att jag är sjuk?

Av mijje - 17 juli 2011 14:45

Kom på att det kanske såg lite konstigt ut, med att skriva att man kan bli schizofren av min sömntablett.. Så skriver nu ner en liten förklaring!


Grejen är den att jag har fått testa några smärtestillande tabletter, som absolut inte har funkat, eller jo litegrann, men bara mot huvudvärken! De har inte fungerat mot värken jag har i kroppen.

Sömntabletter har jag nu efter 25 år med sömnproblem, faktist börjat använda. Jag såg ingen annan utväg, då jag har testat allt möjligt som inte är kemikaliskt. Men de funkade bara första veckorna, om jag tog dom ca var 3-4 dag. Absolut inte flera dagar i sträck, det funkade inte alls. Men efter en tid så fungerade inte dom heller, även om jag tog en tablett var 14:de dag.


Så nu har jag fått en tablett som ska hjälpa mot sömnsvårigheter, kroniska smärtor och depression.

Men de första 2-4 veckorna ska den inte hjälpa alls, utan jag kommer tydligen må skitdåligt! Men efter dom veckorna, ska jag äntligen börja må bättre.


Och biverkningarna är många!! På apoteket sa han som gav mig dom, att majoriteten får de vanliga biverkningarna!


Jag kan ju skriva ner några styckna av dom: illamående, sömnsvårigheter, förvirring, koncentrationssvårigheter, svimmningskänsla, huvudvärk, prickande känsla i huden, stelhet, synsrubbningar och trötthet. Det här var bara några, som jag dessutom redan har problem med! Kul! =/


Och så några som var mindre vanliga, som jag redan har problem med: kramper, öronsus, sömnlöshet, mardrömmar, feber, förlorad aptit och en del grejer som jag inte kan komma på vad det heter på svenska. Men typ problem med toalettgrejs iaf. Kissar hela tiden och tarmen är inte som den ska.


Scizofreni kan man råka utför om man redan har tendens till det, typ ser hallucinationer. Vilket jag inte har.


Benbrott är tydligen vanligt att få om man tar den här medicinen (????).


Sen står det en del om depression också. Men den delen vill jag inte veta nåt om. För jag försöker intala mig själv att jag inte är deprimerad längre. Tabletterna ska tydligen göra det ännu värre en stund. Och det vill jag inte veta av!


Av mijje - 17 juli 2011 14:12

Och så var det där med de nya tagen.. Jag har idétorka! Vad ska jag skriva om? Min nya sömntablett som inte funkar och som man kan bli schizofren av? Eller att jag har blitt "sims 3 beroende", å ligger i sängen hela dagarna med datan? Eller att jag inte orkar göra nåt längre? Nej. Jag får fortsätta spela sims (som just nu typ har fastnat på lagringsstatus). Och försöka skaffa mig ett mer spännande liv imorn, eller om nån dag, eller nån vecka..

Av mijje - 14 juli 2011 16:15

För er som är intresserad av att beställa produkter från iherb, så kommer här en rabattkod som gäller för en första beställning. Men kom ihåg att kolla hur mycket tull- och fraktavgiften hamnar på. Jag delar hellre upp beställningen i två ordrer, för då blir det billigare att få hem det. =)


 

Av mijje - 13 juli 2011 15:30

För några veckor sen så skrev jag ju om shoppingen jag gjorde på internet.

Strax innan jag drog till Sverige så fick jag hem några paket.

Det ena innehöll ett skin till min fula iphone. Men har ingen bild på den. Men snygg var den. Jag gillar ju zebramönstrat (har alltid gjort det, även innan det blev värsta modet!).

Så det blev ett skin i zebra, fast rosa och svart. Den vit-svarta såg så konstig ut.

Jag har en massa grejs i zebramönstrat. Skor, sjal, solbriller, kläder, örhängen, väska, tavla osv.. Men det har jag ju oxå haft i många år. Även i leopardmönster i olika färgkombinationer. Men senaste tiden så springer ju alla omkring med det. Då är det inte lika kul längre. Får hoppas modet försvinner fort, så kan jag börja använda mina grejer lite mer igen. =) Inge skoj när så många har likadant.


Mitt andra paket innehöll tandblekning. Köpte till både mig och sambon.

Har aldrig testat det förrut, så tänkte att det kunde vara kul att prova.

Det är sån man ska sitta med 30 minuter åt gången. Typ 10 gånger. Och efter två gånger så har jag sett skillnad faktist. Inte sån superstor en. Men en liten förändring faktist. Så det är ju positivt. =)

Får se till att använda det fler gånger så kanske jag får supersnygga vita tänder snart. =)

Ovido - Quiz & Flashcards