Alla inlägg den 12 juni 2011

Av mijje - 12 juni 2011 12:14

Så var det dags för en ny blogg.
Jag kände att jag ville ha en som var mera anonym. Där jag kan skriva ner mitt klagande utan att nära och kära behöver ta del i allt.

Grejen är den att jag just nu mår väldigt dåligt. Men försöker alltid visa att jag kanske mår bättre än vad jag egentligen gör (som så många andra).  

Men jag ska försöka att inte bara klaga i mina inlägg. =) Tänkte väl mest skriva ner ting som händer i mitt liv.


Det som tar upp mest tid just nu är väl det att jag är sjuk. Men läkarna kan inte ge mig en diagnos. Alla säger olika saker, och därför kommer jag ingen vart med eventuella behandlingar.

Enda diagnosen jag har fått än så länge, är hypermobil. Men det har jag vetat sen jag var ett litet barn. Så det var ju inget nytt.
Läkarna har även pratat om MS, reumatism och fibromyalgi. Eller det är väl egentligen flera sjukdomar. Men det är de tre som är högst på listan.
Jag har precis bytt läkare nu. Pga att min gamla inte ville sända mig vidare längre. Jag har gått till en reumatalog, som bara sa att jag var hypermobil och deprimerad (därav min smärta). Men han gjorde inga speciella tester för att se om jag led av något annat. Jag försökte förklara att jag inte blev deppig förräns efter att jag fick så pass ont i kroppen så jag var tvungen att sluta jobba. Jag menar: Sitta hemma och inte kunna göra något i flera månader, pga att kroppen skriker av smärta oavsett om jag går, står, sitter eller ligger.. Det kan väl vem som helst bli deprimerad av?

Så nu hoppas jag på att den nya läkaren ska kunna hjälpa mig lite. Den gamla tyckte att jag skulle flytta till södra europa. För det var tydligen det enda som kunde hjälpa mig mot värken. Hur han nu kan veta det, när han inte äns vet varför jag har ont?!
Tyvärr så sitter jag just nu å väntar på att min nya läkare ska kunna få tag på min journal. Då den gamla inte gick med på att jag ville träffa en ny, och därför vägrade att ge ut min journal. Så får väl se när jag kan få en tid hos han.
Och så är det ju så att det inte bara är smärta som plågar mig. Men resten kan jag ta upp en annan gång (annars blir det ett alldeles för långt inlägg).


Har nu sista tiden börjat fundera på att starta med supermat-kost. Så igår beställde jag faktist en del grejer. Ska bli spännande att se om kanske det kan hjälpa mig lite till att må bättre.
Går även till en fysioterapeut 2 ggr i veckan. Men jag har inte märkt nån förbättring. Mår nästan sämre faktist. Har gått dit sen i slutet av april..
Om ca en vecka så ska jag börja gå till manuell terapi eller vad det heter. Det är iaf en kollega till fysioterapeuten. Jag hoppas på att få en ryggmassage som kan ta bort alla knutar jag har. Sambon brukar försöka massera bort dom. Men efter att han tagit på två-tre styckna så ligger jag halvt avsvimmad, så han måste sluta. =/


Nu tänkte jag mig en tur ut på min soliga balkong, med en kopp kaffe.
Ha en fin dag! =)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards