Alla inlägg den 22 juni 2011

Av mijje - 22 juni 2011 18:31

Sushin var inge bra! Jag har sista halvåret beställt sushin från samma ställe. För dom har verkligen haft superbra mat där! Men nu är det tre gånger på typ 5 veckor, som den inte alls varit bra! Idag var det en riktig besvikelse. Sambon älskar räkchipsen som dom har, men nej, det hade dom inte plockat med sig! Fastän det var det första jag nämnde av min beställning. Å så var all mat helt plötsligt vakuumpackad.. (?) Och det tog nästan 1.5 timme innan dom kom med den. Det brukar typ ta 30-45 minuter i vanliga fall. Ibland får vi den på 20, beroende lite på vad vi beställer.
Riset till fisken "lossna" innan jag äns doppat den i soyan. Och det var inte alls lika fint uppskuret som det brukar va. Sambons mat smakade typ micromat.
Nu blir det dags att finna nåt annat ställe att beställa från. Funkar inte när man blir irriterad så ofta. När jag beställde för typ en månad sen, med en kompis. Så fann hon massa ben i sin fisk!! Det har jag aldrig varit med om förrut.. Inte när det gäller sushi!

Medans vi åt så såg vi på en film: The tourist. Jag tyckte den var lite seg. Men så har jag ju själv varit ganska seg sista tiden, så kanske det är anledningen.


Nu tänkte jag klicka runt och läsa lite mer om supermat. =) Har fått paket på posten idag igen. Men får hämta ut det imorn. Jag såg det först när jag väntade på maten, och sen blev det försent.

Och så tänkte jag mumsa i mig lite vattenmelon samtidigt! Det är så gott med det nu på sommaren! =)

Av mijje - 22 juni 2011 15:16

Fick ett sms av min pojke. Han är snart på väg hem och var hungrig, ville jag fixa lite käk tills han kom hem?

Jag har inte kommit så långt i tänkandet idag än. Så jag övertalade han om att få beställa sushi! Egentligen så gillar han sushi. Men jag älskar det! Äter det så pass ofta, så att sambon aldrig vill ha det längre. =P
Men jag beställde från ett ställe där dom även har en massa annan mat, även om sushin är deras huvudkategori. Så sambon får nån stekt and istället. =)
Så nu ska jag duka lite fint och mysigt här hemma, medans jag väntar på sambon och maten. Kanske man skulle ställa fram lite fina ljus också? ;) Vara lite romantisk! hihi..

mat
Av mijje - 22 juni 2011 13:15

Just nu är jag duktig och sitter på min Boll. Sån pilatesboll eller vad det heter. Har ju fått order om att jag ska sitta på den ofta, för att få igång musklerna i ryggen. Så då är det väl på tiden att börja göra det också. =)


Jag ringde till läkaren tidigare idag. Men det visade sig att han var på semester. Och kommer inte tillbaka förräns om två veckor typ. Så då fick jag tid hos en annan, på måndag. Eftersom jag vill ha en ny sjukskrivning så vill jag inte vänta två veckor till. Men måndag, det är ju nästan en vecka..

Har också varit duktig och betalat räkningar. Det brukar oftast sambon sköta för mig. Jag är bortskämd. Nej men vi har ju delad ekonomi. Och så har det bara blivit att han oftast betalar räkningar. Och jag sköter inköpen. När han går på affären så blir det bara nåt litet som han vill ha just då. Medans jag köper upp så att vi har en massa mat och ting hemma, och inte behöver gå ut flera gånger varje dag. =)


Jag vet inte riktigt hur jag ska tillbringa resten av min dag. Har ju lust till att göra lite träning. Men får se hur det blir. Det har fortfarande inte släppt nå i ryggen efter måndagen. =/ Men det är väl säkert bra att träna ändå. Bara så himla slitsamt!

Sambon är borta i andra lägenheten idag. Vet inte vad han skulle göra. Men troligtvis så blir det väl fortsättning på listandet. Och det sista på det elektriska. Vill verkligen få sålt den lägenheten snart. Vi har vart så jäkla lata och inte gjort nå på flera månader. Det blir dyrt i längden att ha två boende. Särskilt när vi inte ens har användning för det ena. Ska bli skönt att få lite mera pengar i kassan sen när den är såld!! =)


Nu ska jag finna mig något annat att roa mig med. Kanske leta upp nån film att se senare ikväll?



Av mijje - 22 juni 2011 00:31

Nu när jag ändå har kopplat telefonen till datan så kan jag ju ladda upp bilden på maten jag gjorde igår. Så synd bara att jag inte tog kort idag oxå på den sambon gjorde. För den såg verkligen supergod ut!!


 

Den vänstra tallriken är sambons, och den högra är min.

Han ville ha mer sötpotatis än morot, och jag tvärtom. =) Moroten ligger där i högra hörnet i remsor, under alfaalfa-groddar'n.
Men som vanligt när jag ska ha massa olika saker till maten, så lägger jag alltid upp för mycket. Fick inte i mig allt som låg på tallriken. Men gott var det!! =)

mat
Av mijje - 22 juni 2011 00:16

Det gick inge bra med bokläsningen. Så jag tog med min sambo ut på en liten promenad. Var borta 35 minuter ungefär. Vi gick bara omrking i området där vi bor. Sambon visade några hus han bott i när han var barn. Och så gick vi inte på en liten butik för att köpa frukt. Men det kryllade av bananflugor runt frukten. Och resten av promenaden kändes det som flugorna hade följt med oss.


När vi kom hem tog jag mig en skön halv-kall dusch. Vet inte vad det är med mig, men idag har jag kännt mig svettig sen jag vaknade. Fastän det inte ens har varit speciellt varmt idag. Kan det ha nånting med de nya ingredienserna i min kost som har orsakat det? Jag är egentligen inte den som svettas så mycket eller ofta. Inte utan anledning.


Nu har jag precis lagat oss varsin smoothie. Jag gillar att dricka istället för att tugga, då jag har en del problem med käken.


 


Jag fick lov att göra två olika, då sambon inte vill ha en massa "extra-ting" i.
Så jag startade med: banan, kiwi, persika, mycket frysta blåbär, lite frysta hallon, surmjölk och äpplejuice.

Det är det vänstra glaset.
Och fortsatte sen med: mer persika, mera hallon, eplejuice, surmjölk, linfröolja, citron, spirulina, maca, nyponpulver, kanel och tart cherry (högra glaset).


Så nu ligger jag i sängen och gottar mig. =)


mat
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards