Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Slapp helg

Av mijje - 18 juni 2011 10:49

Igår reste jag 25 mil norrut för att hälsa på en kompis. Åker hem imorn igen.
Jag har bott på den här orten i nästan tre år förrut. Känns lite konstigt att vara tillbaka, är väl ett år sen som jag var här sist. Det var då jag flyttade härifrån.
När jag klev av bussen igår på eftermiddagen, så var första stoppet mitt gamla jobb. Det var ganska kul att få träffa de gamla kollegorna. Och extra kul att berätta för chefen att jag har klättrat en hel del på stegen på nya jobbet. =) Visst, jag hade ändå en ganska bra tjänst när jag jobbade hos han också. Men han ville inte ta mig högre upp. Och så fort jag bytte jobb, så började jag klättra direkt. För den nya chefen såg mer i mig än vad han någonsin gjort..
På kvällen sen så slappade jag mest bara av. Gick en liten kort promenad genom centrum. Men där var det ju dött. Haha.. Det är ju en vinterort med stora långa skidbackar. Så på sommaren försvinner alla turister, å så är det bara några få tusen personer kvar här i kommunen. Och de flesta rymmer väl iväg på semester den större delen av sommaren.


Idag blir det cafe-häng större delen av dagen. Min kompis jag bor hos jobbar nämligen på det cafeet som är populärast här. Så jag tänkte ta en chill dag och bara sitta här och dricka kaffe och leka med datan. Förväntar mig att det kommer ramla in känt folk som jag kan kackla lite med under dagen. Brukar vara så. =)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards