Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Irriterad!

Av mijje - 21 juni 2011 20:59

Jag är så sliten just nu. Har jobbat idag. Och blev riktigt jäkla sur på några kollegor. Sitter på kontoret och stressar med pappersarbetet där, för att den som jobbade på kvällen hade rotat till det som vanligt. Helt plötsligt ringer han och säger att jag måste fixa möterummet med dryck, kaffe, frukt, godis och pennor å papper. För det första så var det inte ens städat där. Och jag hade en halvtimme på mig. Han hade inte "orkat" ringa mig igår å bett mig komma tidigare på jobb idag för att hinna fixa det. Så mitt kontorsarbete blev ganska försenat. Sen när jag är i rdstaurangen så ser jag att han inte städat där heller igår på stängningen. Då blev jag riktigt irriterad. Och att chefen sen kommer och frågar varför jag är så försenad.. Då rann det över för mig! Hon har lovat att jag inte ska behöva stressa eller ta tunga lyft när jag är på jobb. Med tanke på att jag är sjukskriven. Men när det inte fungerar som det ska där och jag måste göra just det iaf. Då blir jag förbannad. Dessutom är jag riktigt dålig just nu. Har extra ont i kroppen idag. Efter gårdagens timme hos den manuella trrapeuten. Imorn tänkte jag ringa min nya läkare. Hoppas på att få en timme redan den här veckan. Har planer på att sjukskriva mig 100% igen. Och försöka ta hand om min kropp istället för att lägga tid på jobbet. Som det är just nu så funkar det inte att jag ska jobba och sen må dåligt flera dagar efteråt. Måste kunna träna kroppen ordentligt istället. Vill inte fortsätta att ringa och avboka mina behandlingstider, pga att jobbet sliter ut mig. Får hålla tummarna på att läkaren känner likadant. Jag ska även ringa.. Ehm, kommer inte på den svenska motsvarighetens namn. Men jag får mina sjukpengar där ifrån. Och dom kan även hjälpa mig när inte läkaren gör det.. Min kontaktperson där iaf, har fixat mig en kö-plats på att komma in på psykomotorisk behandling. Eftersom min gamla läkare inte ville hjälpa mig. Han sa ju att det enda som kunde hjälpa mig, var att flytta till ett varmare land. Men jag är en vanlig arbetare som inte har speciellt hög lön, med tanke på att jag jobbar på en helt vanlig restaurang. Jag har inte pengar till att flytta utomlands, utan något jobb. Och åker jag utomlands, om så bara på semester, så får jag ju inga sjukpengar. Dåligt läge! Men jaja.. Får hoppas på att jag blir heltidssjukskrivning. Och att jag kolmer in snart på den psykomotoriska behandlingen. Ja, det var därför jag skulle ringa min kontaktperson! För att se om hon har hört något om min plats i kön. Om jag snart får komma in eller om jag måste vänta några månader till. Nu blir det till att försöka läsa en bok i sängen. Men känner att jag har ganska svårt med att koncentrera mig idag.. :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards