Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Internetshopping idag! =)

Av mijje - 27 juni 2011 00:27

Ja! Idag har det verkligen varit en shoppingdag - på internet. =)

Jag har beställt lite mer supermatsgrejer. Har kommit på att jag ska göra en teblandning och ge bort till några i Sverige som jag ska träffa på min efterlängtade hemresa. Och så beställde jag lite mer till mitt egna förråd också.

Blev även ett nytt "skin" till min telefon. Har Iphone. Tycker inte om den!

Och så har min sambo beställt en massa kläder och nå skor.


Vi har inte lämnat huset idag helt enkelt. Känns faktist som att jag gör det väldigt sällan. Oftast blir det bara små promenader till närmaste affären.

Men imorn ska jag ut minst två gånger iaf. Ska först på manuell tearpi på morgonen. Och senare på dagen ska jag till läkaren.


Känns lite jobbigt att jag inte fått någon ordentlig diagnos än. Men ju mer jag läser om ME och fibromyalgi, ju mer känns det som att det stämmer in på mig. Längtar tills jag ska få träffa min nya läkare. När nu det blir? Han är ju på semester just nu. Men känns superskönt att jag har bytt läkarkontor åtminstone. Så jag slipper han surgubben jag hade till läkare förrut.
Kändes verkligen inte som att jag fick någon hjälp där. Han bara fortsatte sjukskriva mig, men orkade inte göra mer undersökningar på mig. Var oftast bara där i fem minuter, sen blev man utkastad, för att han skulle hinna med nästa patient.


Nu ska jag väl sätta på nån film att somna till. Sambon sitter ute i vardagsrummet och ser på nån pang-smäll-film. Själv ska jag välja nån töntig tjejfilm tror jag. Någon som inte är så spännande, och hoppas på att jag somnar fort.


Har ju druckit en god smoothie nyss som innehöll tart cherry. Får hoppas på att det hjälper lite. =) Förövrigt så innehöll den: Banan, mango, frysta hallon, kanel, juice på apelsin och jordgubbar, aloe vera och linfröolja. Den va faktist riktigt god. Men nästa gång jag använder mango, så måste jag komma ihåg att skala den först. Blev en del "tugging". Men har läst att det ska vara bra att få tugga lite om man dricker mycket smoothies. Hade nåt med salivet att göra?! Kommer inte ihåg vad det var exakt just nu. Men man ska inte bara hälla i sig drickan tydligen.

Det där med minnet är inte det bästa. Närminnet blev helt katastrof i slutet av förra sommaren. Måste verkligen skriva ner allt jag planerar att göra. Det jobbiga är att jag oftast glömmer bort att jag skrivit ner något. ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards