Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av mijje - 14 augusti 2011 08:07

Sista dagarna har jag haft väldigt ont i halsen, och TUNGAN! Det är liksom vänstra sidan av tungan, men bara den bakre delen - inte framme vid tungspetsen. Det gör även ont i munnen, brevid tungan, typ bortanför tänderna. Den onda sidan av tungan är även svullen.. Men när jag kollar i spegeln så är oxå högra (?) halsmandeln svullen?

När jag ska förklara värken i tungan så blir det väl en blandning av halsont - sån skärande, och som när man bitit sig i tungan.

Men det är lite svårt att bita sig i den delen av tungan, och jag har inget minne av att jag har gjort det den sista veckan heller.

Har suttit och kollat runt lite på internet. Men finner inte riktigt nåt svar.

Jag har ju inte tandvärk.

Jag kan äta och svälja. Men det är ju trögt när man har ont i halsen.

Det gör mest ont i vänstra sidan av halsen. Därför förstår jag inte varför bara den högra halsmandeln är svullen.

Borde jag uppsöka läkare? Jag är så trött på att hela tiden få nya problem överallt. När jag redan mår dåligt sen tidigare. Folk kollar konstigt på mig och undrar om jag är hypokondriker. Så nu blir det oftast att jag väntar med läkarbesök in i det sista. Vill inte åka å besvära i onödan..


Så om nån vet om vad som kan vara mitt problem, och hur jag kan fixa det. Så vore jag tacksam för svar.


Ovido - Quiz & Flashcards