Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av mijje - 18 augusti 2011 15:30

Snart ska vi iväg, jag och sambon.

Kontraktet på gamla lägenheten ska skrivas. Och förhoppningsvis så har jag fått lapp i postlådan om paket att hämta på posten. =)

Sen blir det shopping! ja, eller.. Matshopping! Imorn får vi besök av sambons lillasyster som ska sova här. Så vi ska handla något smarrigt till middag. Det är så kul att få henne på besök! Lillasystern som jag aldrig fick av föräldrarna.

Får försöka finna på nåt skoj imorn, men blir säkert bara filmkollandes..  

Jag hoppas verkligen att jag får hem kakaosmör idag. Så jag kan baka en massa choklad som vi kan gotta oss i imorn. Fick nyss ett paket på dörren. Men bild kommer senare, då jag förhoppningsvis kan ta bild på flera ting.


Av mijje - 18 augusti 2011 14:39

Idag testade jag på en ny form av frukost.

Jag la chiafrön i mjölk och lät det stå en stund så chiafröna fick växa sig till gele. Meningen är ju att jag inte ska använda vanlig mjölk, men rismjölk eller egengjord nötmjölk.

Men eftersom inte de bättre alternativen fanns hemma, så fick jag nöja mig med vanlig mjölk.

Jag hade också i mandlar och hasselnötter. Väldigt lite hasselnötter, och tur var det. För den tyckte jag inte alls passade till puddingen. Den är bättre till frukt. Men mandlarna var jättegoda till. =)

Så ikväll ska jag fixa iordning en ny tallrik som får stå under natten. Jag var lite ivrig imorse, så den stog inte så länge som den borde ha gjort..


Ovido - Quiz & Flashcards