Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av mijje - 17 augusti 2011 18:22

Dagen idag har bara varit lång och seg!!

Jag drog till läkar-kontoret för att lämna min journal. Men receptionen hade självklart tagit lunchpaus EN! minut före jag kom dit. Så det var bara att lämna kuvertet i någon postlåda där.

Sen blev det promenad tillbaka mot där jag bor. Stannade på matbutiken för att köpa risvinseddik till middagen. Strosade runt lite där inne med min shoppingvagn. Men det lilla jag plockade på mig kunde jag nästan burit i händerna istället. Hade inte behövt en korg äns. Haha... Jag var lite seg och halvt borta.


När jag kom hem så bestämde vi oss för att ta hand om det där diskberget som ALDRIG tar slut. Fick bort allting, och nu efter middagen, så har det blivit en hel del igen. =(

Längtar så otroligt mycket efter det nya köket! Då ska vi nämligen ha en diskmaskin!!!!!


Mycket mer har det inte hänt idag. Jo vi åt ju sushin som jag skrev om tidigare då. Supergod!!!


Har inga som helst planer för kvällen. Orkar inte göra något heller. Jag har inte ens någon ny nät-shopping på g. Beställde så mycket igår. Så borde nog ligga lite lågt nu. Men har en internetsida sparad www.okosjokolade.no där jag har en shoppingvagn med en massa varer. Ska bara orka ut i hallen för att hämta bank-kortet, för att kunna beställa klart. Men sidan har legat halvklar sen igår. Så tvivlar på att det blir gjort idag. Kanske om en vecka. ;)

Av mijje - 17 augusti 2011 17:36

Idag skulle jag och sambon göra egen sushi till middag. Eller det heter väl maki egentligen, tror jag.

Ingen av oss hade testat det förrut, så det var lite spännande!


 

Men det blev väldans mycket! Så vi har resterna ståendes i kylskåpet och kan gotta oss senare ikväll igen. =)

Vi gjorde en varsin sort.

Båda använde gurka, morot, ris och lax.

Men jag hade också avocado i, medans sambon använde en jalapeno-sås som jag fann helt otippat på matbutiken idag.


Det var faktist väldit enkelt att göra. Fastän vi inte hade såna där "bambu-mattor" under för att rulla ihop det.

Vi använde ju ett speciellt sushi-ris som blandades med risvinseddik. Men allt som användes fann vi i en helt vanlig matbutik! t.o.m fisken. =)


Och så drack jag såklart kokosvatten med citron, till. Mums!!

Ovido - Quiz & Flashcards