Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Daagsrapport genom min dåliga anti-blogg telefon!

Av mijje - 2 augusti 2011 01:19

Usch å fy!! Under eftermiddag å kvällen har jag inte mått bra. Började ju förmiddagen med att få behandling vid 9.30 Gick vidare till mataffären och köpte lite frukt. På vägen dit så blev jag ganska överraskad av att det satt ett gäng på typ 6-7 personer som drack öl på det lokala cafeet. Strax efter tio på en måndag-morgon?! Jaja.. Semestertider.. ;) på vägen hem sen så kikade jag in på en liten frisörsalong. Dom sökte hårmodeller å jag tänkte att det kunde va kul att förändra sig å lägga valet i nån annans händer. Så på onsdag har jag fått mig en tid. Nån timme senare blev det dax för att dra till ikea å köpa en rullgardin å små glasburkar. Å så vidare till gamla lägenheten för att lämna tvn å balkongmöbler (å sista finputsen på städningen, såsom skura golvet å gå över skåpluckorna en sista gång). Imorn är det ju fotografering. Å så hem.. Slappa i soffan å prata strunt med sambon. Sen tog vi oss båda en eftermiddagslur i nån timme, för vi båda hade sovit alldeles för få timmar under natten. Men när jag vakna var jag helt bortdomnad i hela kroppen. Fick inte igång några rörelser å så fort jag försökte öppna ögonen så snurrade allt. Jag hade haft en väldigt jobbig mardröm ( som börjar bli mer å mera vanligare nuförtiden) så funderar på om kroppen va i nåt slags mellanläge fortfarande, mellan verkligheten å drömmen.. Klarade knappt att röra på ett ynka litet finger. Jaja.. Sen når jag kommit igång lite mer så var det dags att kolla igenom bilderna från bröllopet. Å både jag å min sambo insåg att nu måste vi faktist komma igång med träning. Oavsett hur dåligt vi mår å smärtan vi har. Så han gick faktist med på att testa lite supermatsgrejer som jag köpt in. Så nu blir det tid för ny spännande matlagning! :) resten av kvällen har jag legat i sängen. Läst lite i en bok om supermat, å en skvallertidning å några bloggar. Är så jobbigt spänd i övre delen av ryggen. Kanske jag låg konstigt under min lur, kan ju förklara varför jag var så bortdomnad så pass länge.. Nu ska jag snart försöka få lite mera sömn. Ska ju upp tidigt imorn för att först få besök av takstmannen (taxt?) å sen fotografen. Å imorn har vi ingen bil, så då blir det en kort promenad på 10-15 minuter till gamla huset. Men som han terapeuten imorse sa: promenad på asfalt är dumt för dig! Den hjälper dig inte! Gå iaf på gräset om det finns! Du måste gå mer i skogarna!! Så nu ska jag försöka bli mer social igen å tvinga kompisarna ut på långa skogspromenader. Det är ju egentligen väldigt mysigt att gå i skogen. Gömma sig från solen, känna den friska luften, kanske finna nåt att plocka (bär, blommor å svamp). Fast jag har egentligen aldrig vart en harmonisk svampplockare. När jag var liten så skulle familjen ofta ut å leta svamp. Men jag tyckte det var tråkigt. Gummistövlar, varma kläder (för att hösten nårmade sig) å helst skulle det ha regnat i några dagar så allt var bara blöt å bläh.. Men bär å blommor! Det är mysfaktor på hög nivå! Ha superblå-lila läppar å en stor blombukett i handen att komma hem med... Vill ut på promenad NUU!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards