Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

utöka familjen?

Av mijje - 2 augusti 2011 21:45

Ja, det där med att skaffa barn kan ju vara både väldigt spännande och skrämmande. I mitt fall så är det nog skrämmande som tar överhand.

Jag har alltid velat ha barn, i tidig ålder. Men nu känner jag mer ett slags panik över det hela. För att jag fortfarande inte har skaffat barn. Men så har jag ju tidigare heller inte träffat någon som jag velat ha som far till mina barn.

Min nuvarande pojkvän vill skaffa barn, nu, allra helst igår! ;) Och jag känner att det är han jag vill bilda familj med.

Men vi kan ju inte just nu. Jag har ju blitt 100% sjukskriven igen. Och han jobbar bara 40%. Vi går båda och får behandlingar på manuell terapi.

Jag framförallt måste få ordning på min kropp innan jag tänker utsätta den för en graviditet.

Men den stora skrämmande tingen är egentligen att barnet kommer växa. Haha.. Jag menar: En söt liten bebis att gulla med, vill jag absolut ha. Men sen då? Är jag redo för att den ska börja gå, prata, börja på dagis, skola, bli tonåring?

Det kommer väl säkert med tiden. Men ändå. Det är faktist skrämmande.

Men samtidigt spännande med hur den kommer se ut, bli som person, få se första stegen, höra första orden..

Jaja.. Vi får ta det som det kommer. Ingen stress. =) Man kan ju faktist vänta tills efter man är 30. Bara det att jag alltid trodde att jag skulle ha minst två små småttingar innan jag fyllde 25.


Den klarade jag ju inte, då jag redan är 26. =P


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards