Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Bakning och värk

Av mijje - 11 augusti 2011 12:27

I tisdags kom jag på den smarta ideen att vi skulle bjuda hem sambons familj på middag. Så igår stog vi i köket och roa oss tillsammans. =)

Han gjorde nå ankfileer med apelsinsås å potatisgratäng. Medans jag bakade nyttig kaka. Jag fann ett recept på internet. Det skulle vara som cheesecake. Fast på raw-sätt. Så botten var av nötter och kakao. Mitten var mango och andra nötter, med kokosolja. Och toppen var mosade jordgubbar.

Självklart så glömde jag ta kort på den. Uselt! Jag var faktist riktigt nöjd med kakan. Och den var så enkel att göra.

Men sambons mamma fick med sig resterna hem. Hon skulle frysa ner det, tills på lördag. Då ska vi dit på kalas, å så ska hon ta fram kakan då igen. Så får försöka att komma ihåg å fota då. =)

Eller så kan det ju lätt hända att jag gör en ny sån nån dag. Nästa gång jag får fika-besök kanske. =)

När jag får en bild på den, så ska jag skriva receptet och vilken sida jag fann den på. Ändrade ju lite, pga allergi, å att sambon inte ville ha citronsmak. ;)


Idag har vi visning på gamla lägenheten. Ska bli så kul å få veta hur många som är intresserade! Vi har ju visning på måndag igen. Men det var tydligen över 1500 unika besökare som hade kollat internetsidan. Hur kul som helst!! Å annonsen har inte vart ute i en vecka än.. =)


Men annars har jag ingen bra dag idag.

När jag vaknade så kunde jag knappt röra på mig. Båda benen och fötterna stack det i. Sån som det gör när man säger att "foten har somnat". Det gör det fortfarande. Fastän jag t.o.m har vart ute å gått. Var till gamla läkaren och en snabbis på mataffären. Men var ändå borta i runt en timme. Men nu är det iaf inte lika illa.

Å vänster underarm känns det som ett stort hål. Kan inte förklara det på ett annat sätt. Bara ett stort tomt hål som gör ont när jag rör på den. Rör jag bara fingrarna lite nu när jag skriver, så går det bra. För att jag har armen liggandes på benet.

Men den värsta är högerhanden. Den kan jag inte använda alls. Känns som när jag bröt båtbenet, å nåt annat ben brevid som jag inte kommer ihåg namnet på. Då gick jag med gips i två veckor. Sen togs det av, för ny röntning. Dom kom fram till att jag behövde gips 6 veckor til. Då drog jag d¨rifrån, För jag ville jobba! å så länge jag hade gips, så kunde jag inte det. Var ju kock på en väldigt stressig restaurang i fjället.

Iaf.. samma känsla har jag nu. Jag är inte svullen. Men kan inte använda tummen. Å halva handen gör "skitont"! Nu får ni inte tro att jag tror den är bruten igen. Så är inte tillfället!!! 

Jag tror bara att jag har legat väldigt konstigt i natt. Eftersom jag har ont och jobbigt, på så många ställen, som jag inte hade igår.

Får hoppas på att det ahr gått över till imorn. Det brukar vara så. Att jag får jätteont nånstans. Men ibland går det över på en dag. Ibland sitter det i, i flera veckor.


Nu är det dags för att dricka min smoothie som jag gjorde iordning strax före jag satt mig här. =)

Ha en fin, och förhoppningsvis solig, dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards