Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

kvällens dessert

Av mijje - 16 augusti 2011 00:58

Tidigare ikväll så gotta jag till det med en chokladdryck med kokosmjölk. Jag har skrivit om den tidigare.

Receptet är från "mjuuugly"s hemsida. Länk finns i menyn till höger! ---->

Denna gången hade jag mer vätska i, än tidigare. Också lite extra banan.

Men kokosmjölken lyckades jag på nåt sätt använda mindre av, än sist.

Men det blev gott ändå.

Jag följer inte hennes recept helt fullt ut. Då jag använder olika mängder varje gång. Och har i det jag har lust för just då.

Men det som jag alltid har i är: Frusen banan, rå kakao, chiafrön och kokosmjölk.

Min kamera är tyvärr trasig, så alla bilder tas alltid med min mobil. Så färgerna blir inte alltid det bästa. Menmen, det blir ju på ett ungefär iaf. ;)


Jag tänkte att jag inte skulle vispa mjölken lika hårt som förra gången. Men då plaskade den i å gömde sig i chokladen istället... =)


  Jag blandar ju runt allt så att det blir kokos i hela glaset..

I mitt förra inlägg om den här drycken, så ser det så mycket bättre ut på bilden. Då hade jag ju pyntat med hallon också.. =)


Ser att min penicillin råkade fastna på bild också.. haha..

Nja, en van bloggare och fotograf ser man ju att jag inte är.. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards