Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

nya saker från iherb

Av mijje - 16 augusti 2011 18:28

För en vecka sen (på ett ungefär) så beställde jag nya saker från www.iherb.com

Första paketet fick jag efter bara några dagar. Jag hade nämligen valt dhl som frakt-alternativ. För det vägde så pass mycket. Bara frakten kostar ju en del. Men med tanke på vad sakerna kostar här i norge, så jag tjänar jag oavsett på att beställa det från iherb.

 Den innehöll:


    


Kokosvattnet fick nog 7 st av har jag för mig. Nu har jag två kvar bara.. =)

Först när jag smakade på den så var jag lite osäker på om jag gillade den eller inte. Men så kom jag på att jag hade läst på mjuuugly's blogg att man kunde ha i lite citron. Så jag testade det.

Nu är det verkligen favoritdrickan till att släcka törsten med. Det vart supergott med citron i! Påminner lite om nån sportsdryck jag fick när jag var liten och spelade fotboll. Vi hade nån burk med pulver hemma som vi bara blandade ut i vatten. =)


Idag hämtade jag ut mitt andra paket:


    


Hampfrön, yacon sirup och stevia med vaniljsmak.

Så nu ska här bakas!!!! =)


Idag har jag beställt lite till. Och den med kokosvatten tog jag med dhl, igen. Eftersom kokosvattnet väger en del, så blir det oavsett dyrt med frakt. Dhl är ändå bland de billigaste när man kommer upp i den vikten.

Så kommer en del mer kokosvatten hem i huset snart. Och så tog jag kokosolja samtidigt, för den är slut här hemma. Ganska skönt att få paketet om bara några dagar!!! Normalt väntar jag ju iaf en vecka.. Me¨n ibland kan det ta 2 veckor.


Glöm inte att använda min rabattkod om du är förstagångs-beställare på iherb!! UMA448

Då får du 5 dollar rabatt. Och jag får lite rabatt nästa gång jag beställer! =) Alla som beställer, får en egen rabatt att dela ut vidare! =)


Här i norge iaf, så är allt på hälsokosten jättedyrt!!!!

Jag kollade på kokosvatten h¨romdagen. Det kostade 54kr för 0.5 liter!!! Den jag beställde idag kostade 10.50 kr för 0.33 liter. Om jag inte räknar helt fel, så borde då en halv liter från iherb kosta runt 16 kr!!! STOR SKILLNAD!!

En halvliter coca cola på matbutikken här kostar nånstans 15-17 kr tror jag. Tänk då vad smart att välja kokosvatten för samma pris (eller n¨stan eftersom det blir lite frakt också..), som är utan socker och e-stoffer och allt möjligt konstigt! Det är ju supernyttigt!

=)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards