Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Lägenheten är såld!

Av mijje - 16 augusti 2011 19:23

Idag halv två bestämde vi oss! Vi tackade ja till priset som dagens budrunda slutade på. Vi är väl inte supernöjda. Eller vi fick det priset som vi hade hoppats på från början, men mäklaren trodde ju så mycket högre.

Men hon sa att vi skulle sätta oss ner i en timme för att tänka lite, innan vi sa ja. Hon menade att vi kanske skulle fixa badrummet, och försöka sälja på nytt. För då skulle ju värdien ökas, och vi kunde sälja den för ett mycket högre pris.

Vi räknade lite på det, hur mycket som ett bad kostar, hyran så länge som badet fixas osv..

Men även om vi kommer kunna få mycket mer för den, så orkar vi inte. Det har tagit tillräckligt lång tid för att fått fixa resten av lägenheten, med tanke på att vi båda är sjukskrivna.

Vi orkar inte ge nån mer energi i det, vill bara bli av med den.

Så efter våran tänketid så ringde vi tillbaka och gick med på priset. Det var ju ändå 100 000 mer än startpriset. =)

Plus att han som köper den, vill flytta in redan 1 september! UNDERBART!!


Så om några veckor ska vi beställa nytt kök! Vi ska bara finna ut varifrån! =)

Som jag sagt tidigare så vet jag exakt hur det ska se ut. Iaf hur allt ska vara placerat. Det är bara f¨rgen som jag inte är klar med än.

Så när vi har energi till det, så tänkte vi åka runt och kolla lite på olika butiker. Vi har ju funderat på om vi ska ta från ikea. Det är ganska smart att ha den dagen vi ska flytta (om x antal år). Eftersom det är så lätt för de nya att bara byta ut köksluckorna om dom vill ha en annan färg, och ikea är ju inte så dyrt som många andra ställen.

Men samtidigt så har vi varit där och kollat förrut, och jag kunde inte bestämma mig för nåt av deras utbud. Jag vill ju ändå trivas till 100%. Och ha bra kvalitet! köksbänkarna på ikea är ju inte de bästa. Kommer du med nåt vasst på, så är det lätt att repa, och då syns ju träet under. Har ju erfarenhet av det från förra lägenheten...

Menmen.. Vi har oavsett inte pengarna till det, förräns om två veckor. Så jag behöver ju inte bestämma mig idag. =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards