Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

NAV och läkarbesök

Av mijje - 23 augusti 2011 15:45

I fredags så ringde jag till NAV för att se hur det går med sökningen till psykomotoriska. Och även fråga om det inte var dags för "6-månaders"-mötet snart. Då jag faktist har varit sjukskriven i 9 månader.

Angående mötet så tyckte min saksbehandlare att vi skulle vänta tills efter jag fått min behandling. Som jag alltså fortsatt inte börjat på.

Och angående den behandlingen så fick jag ett nummer jag skulle ringa för att se om dom visste nåt om nåt datum.

För det var inte saksbehandlarens grej att sköta. Fastän det är dom som faktist sökt mig dit.


Jag ringde iaf till det där hälsocentret. Ingen där visste någonting om mig eller att jag skulle få behandling där. Dom var helt säkra på att jag hade fått fel nummer. Jag bara kopplades runt bland folk som inte kunde hjälpa mig.

Så igår fick jag ringa tillbaka till NAV (och fick prata med en annan än min saksbehandlare), och de sände mig en kopia på bekräftningsmejlet dom fått om att jag stog i kö, och att hälsocentret skulle själva kontakta mig om datum. Och det samma numret att ringa på igen. Så jag ska ringa imorn.


Jag frågade också om det "6-månaders" mötet som jag undrade varför jag inte haft än. Och tjejen tyckte det var jättekonstigt och bokade in ett möte även fast inte saksbehandlaren ville det. Med tanke på att jag om en månads tid tydligen måste söka om "arbetserklærings-penger", för att hinna få det i tid. Tydligen något som man måste be om när man varit sjuk i ett år. För annars får man bara hälften av sjukpengen. Jag hade ingen aning om att man måste göra sånt. Jag vet inte vad som kommer hända i framtiden alls, och vilka krav jag kan ställa. Det är ju d¨rför man ska ha det är mötet efter 6 månader. För att få information!!


Jag var också på både manuell terapi och hade läkartid igår.

På den manuella terapin fick jag ingen behandling den här gången. Utan vi pratade mer om hur jag mår och sånt. Att jag nu går på penicillin t.ex Och att jag har så mycket problem med magen.

Så han skrev ner allt och skulle sända det till min läkare. Då han själv jobbar på det läkarkontoret, några gånger i veckan.

Sen när jag var hos läkaren, så fick jag träffa en turnusläkare. Och hon var helt underbar! Hon frågade saker, lyssnade på svaren och var riktigt engagerad, och hade absolut inga förutfattade meningar som många läkare och speciellt turnusläkare har.

Hon tyckte det var konstigt att jag inte fått erbjudande från NAV om omskolering än. Med tanke på hur jag mår och säkert inte kommer kunna börja jobba 100% på mitt jobb, på en bra stund. Och att jag egentligen borde ha ett jobb som inte är lika stressfullt.

Även hon började prata om mina magproblem. Så nu har jag fått tagit nya blodprover. Hon skulle se om jag hade nån slags bakterie i magen som bildades av för mycket magsyra eller nåt. Som faktist ger dom symptomen som jag har. Och har jag inte det, så ska jag testas för mat-allergier.

Jag fick även recept på nån medicin som skulle ta bort nå virus och bakterier i magen. Och lugna den lite. Om jag förstog det rätt. Har inte orkat hämta ut den än, så det får sambon göra åt mig idag. Så ska jag läsa mer info sen. Var så sliten när jag satt hos läkaren, så hade svårt att följa med på allt.

Men om några dagar ska jag iaf få svar på blodprovet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards