Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Tårtkalas

Av mijje - 28 augusti 2011 09:00

I fredags så bakade jag tårta till min kära sambo. Eftersom vi hade kalas för han då. Han ville absolut ha smakerna: banan och jordgubb.

Så det första lagret blev vaniljkräm och skivad banan. Andra laget blev vaniljkräm och skivade jordgubbar.

Och som ni ser på bilden så ville han ha kiwi på kanterna och jordgubbar på toppen. Han ville ha jordgubbarna i en ring på kanten. Så jag lyckades övertala han om att få lägga lite choklad i mitten, så det inte skulle bli så tomt.

Tårtan tog slut samma dag. Gästerna tog flera portioner var. Så det måste ju betyda att det blev lyckat. =)

På måndag vill han ha tårta en gång till. För det är då han egentligen fyller år. Men istället för kiwi så vill han ha blåbär, så den inte blir helt lik. ;) Hur jag nu ska få blåbär fint på kanten är ju ett frågetecken.. Men det ska nog gå bra. =)

Är ju egentligen inte så svårt att pluppa in den i grädden.. Kanske kan finna på nåt fint mönster.. =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mijje - 18 december 2011 14:00

När köket var tömt, blev det dax för att spackla alla hål överallt.. Nu var det inte alla som fastnade på bild. Lite synd då ena hörnet var helt borta.. Nu har vi spacklat nytt hörn då. =)     Den här sidan hade vi spisen på. Där kaklet satt...

Av mijje - 17 december 2011 14:30

Vårt vardagsrum har ju varit överfullt av nytt kök och vitvarer. Så har inte tagit fram något julpynt. Men bestämde mig ändå lagom till 1:a advent, att fixa en liten gran och en ljusstake. =)     Hade ingen kruka som passade, så det ser ju li...

Av mijje - 16 december 2011 16:00

När jag började med mina gröna pulver före frukosten, så kände jag att jag fick mer energi om dagarna.. Nu sista tiden har jag ju inte alls haft energi, och fått dåligt immunförsvar igen (har varit väldigt dålig sista veckorna). Men så kom jag å ...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Av mijje - 16 december 2011 13:41

Helt plötsligt började killarna att riva köket innan jag hade tagit bilder. Men jag hann ändå få med en del. =)         Vänster sida av köket ser vi på de första bilderna.. Jag kommer nog sakna den extra djupa diskhon vi hade. Perfekt till sto...

Ovido - Quiz & Flashcards