Alla inlägg den 2 september 2011

Av mijje - 2 september 2011 22:15

Idag hämtade jag ut de två paketen som låg på posten och väntade.


 


De innehöll: Mesquite pulver, granatäpple-pulver, organisk kokosflingor, stevia english toffee, stevia hasselnöt, kakaosmör och tomma kapslar.


Jag fick även presenter! Någon form av frukt/bär-dryck, det är ett pulver som ska blandas ut i varmt vatten. Och så två pennor.


Och som vanligt så tänkte jag ge lite reklam för www.iherb.com

Är det första gången du beställer så får du jättegärna använda min rabattkod: UMA448

Då får du 5 dollar rabatt och jag får en viss procent rabatt sen, på det du har beställt.

Sen får du en ny kod som du kan dela ut till andra. Då får dom 5 dollars-rabatten, och du själv får en viss procentrabatt sen, när dom har beställt.

Superbra! =)

Av mijje - 2 september 2011 21:30

Något som jag börjat testa att göra, är att mixa bär med kokosvatten.

      


Den vänstra är frysta jordgubbar, kokosvatten, aloe vera och färskpressad citron.


Den högra är frysta blåbär, kokosvatten, aloe vera, färskpressad citron och lite palmsocker.

Jag hade även kakao i min blåbärsdrink. Men det struntade sambon i.


Verkligen supergott!! Rekommenderas!!

Av mijje - 2 september 2011 20:31

Idag var det sambons tur att laga mat. Och ändå lyckades det bli lax idag igen. =)


 


Först kokade han broccoli och blomkål som han sen mixade och la tillbaka i kastrullen.

Och så hade in i sockerärtor, lök och matgrädde. Även maizena för att få det lite tjockt, och så till sist laxen.

Jag vet inte riktigt vad han använde för krydder, men det var iaf salt, peppar och dill. Och så citron.


Gott var det! Och resterna fryser vi in. Perfekt att ta fram när man inte orkar laga mat, och bara värma upp i en kastrull. =)

mat
Av mijje - 2 september 2011 20:14

Gårdagens mat lagades av mig! =)


 


Ångskokt broccoli, champinjoner stekta i olivolja,

rå: körsbärstomat, paprika och morot (skar upp den med potatisskalaren).

Och så ugnsstekt lax som bara kryddats med citronpeppar och himalayansalt.

Lite persilja till pynt.

Jag serverade det med rømme.


Riktigt smaskens. Och lätt att göra.

Broccolin och laxen sköter ju sig själva, så under tiden kan man stå och skära upp det andra. =)

mat
Av mijje - 2 september 2011 03:03

Som vanligt så ligger jag vaken den här natten också. Och då roar jag mig med att beställa varer från iherb.com =)

Fick två lappar i brevlådan om paket på posten idag, ska hämta det imorn.

Och så väntar jag på två paket till, som borde komma i början av nästa vecka. Och så den som jag precis beställde nu.

Så kul har jag.. Shoppar ätbara ting på internet. ;)


Nu ska jag se lite på 70's show och hoppas på att sömnen kommer snart. Ska upp tidigt imorn igen.

Vi ska till mäklaren med några papper, lägenheten l¨mnades nämligen över idag. Äntligen!!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards