Alla inlägg den 11 september 2011

Av mijje - 11 september 2011 22:07

Idag har jag verkligen inte gjort någonting alls.

Har legat i sängen typ hela dagen.. Kollat runt lite på internet, spelat lite på mobilen.. lyssnat på musik.. Hela gårdagskvällen lyssna jag bara på joan jett. Nästan likadant idag också.. haha..

Jag var ute i vardagsrummet en liten stund. Sambon lagade omelett som jag fick i mig lite av.

Sen kollade vi på veckofinalen i norska big brother. Men det är bara segt. Händer typ inget där.

Och nu ligger jag i sängen igen.

Får hoppas på mer energi imorn. Då ska jag ju försöka komma upp i bra tid och gå till gymmet för att träna. Ska fixa ny musik också. Den jag la in lite snabbt till förra gången var ingen höjdare. Tog bara nån färdig lista jag fann, men det var inte min stil alls. Så nu ska jag göra en lista med massa bra rock. Så får vi hoppas på att det passar bättre. =)

Av mijje - 11 september 2011 08:30

Igårkväll så satt jag och läste en massa tips om träning på gym. Så nu har jag skrivit ner ett nybörjarprogram med olika övningar. Där man delar upp muskelgrupperna på olika dagar. Ska bli spännande att testa. Det är ju som sagt för nybörjare, så det är enkla övningar och inte så mycket åt gången.


Planen är att först värma upp på en cykel, löpbandet eller cross-trainern. Allra hellst på det sistnämnda, åtminstone när jag ska träna övre delen av kroppen.

Men det kommer varieras, annars finns det en risk att jag tröttnar.

Sen blir det styrketräning för dagens utvalda muskelgrupp.

Dag 1. Axlar

Dag 2. Ben & vader

Dag 3. Mage, biceps & underarmar

Dag 4. Bröst & Triceps

Dag 5. Rygg & traps

Sen avslutar jag med kondition. Där har jag inte bestämt mig för någon speciell tid. Men längre än uppvärmningen iaf. Beror lite på hur jag mår den dagen.


Det kan låta lite mycket när jag skrev upp fem olika dagars träning. Men det är inte måndag till fredag som gäller för mig. Med tanke på att jag ofta har väldigt dåliga dagar.. Börjar jag t.ex på måndag (som jag längtar till, har inte kunnat gå i helgen oavsett om jag velat, för jag får inte nyckeln förräns på måndag) så blir det "dag 1", men mår jag skitdåligt sen och inte kommer iväg förräns på onsdagen eller torsdagen nästa gång så blir det "dag 2" då. Jag kan inte sätta den pressen på mig själv att jag ska träna varje dag. Även om det hade vart det bästa att träna fem gånger i veckan.


Jag längtar verkligen efter att komma igång. Jag körde ju väldigt försiktigt förra gången. Med tanke på att det var första gången. Då gick jag mest igenom lite olika maskiner och gick på löpbandet.

Men mådde överraskande bra i kroppen dagen efter. Eller jag var ju sliten och kände att jag hade rört på mig. Men träningsvärken var inte så illa. Även fast jag glömde stretcha efteråt..

Men började ju mjukt med inte alltför tunga vikter.. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards