Alla inlägg den 23 september 2011

Av mijje - 23 september 2011 21:45

Japp!! Imornbitti åker vi till Sverige, Svinesund. =)

Sambons mamma och syster ska till sarpsborg på någon danstävling. Och hans bror, som nyligen har tagit körkort, ville köra. Så då kom dom på den smarta ideen att jag och sambon kunde följa med och roa lillebrorn. Så vi tar en tur över till svinesund, medans det dansas. =)

Jag gillar att åka till svinesund. Att komma ut från huset. Åka iväg någonstans. Shoppa lite.. =)


Målet imorn är att finna några träningsbyxor- och tröjor. Jag köpte ju ett par byxor i tisdags. Men vill ha några fler. Orkar inte tvätta varje dag som jag har tränat. =) Och nya träningsskor. Jag har ett par nya just nu. Men dom blir aldrig bekväma. Har haft dom i ett par månader. Men inte använt dom så mycket än då. Men det känns som att dom aldrig formar sig. Får skavsår bara efter fem-tio minuters promenerande på löpbandet. Varje gång! Och så sitter dom hårt på fötterna. Mjuknar aldrig. =(


Sen blir det ju billig mat också!!! Kan behövas! Fyllas på i frysen och skafferiet lite. Ska kolla deras sortiment av raw-produkter också. Jämnföra lite med priserna här i Norge tänkte jag. =)

Lite jobbigt att åka dit på en lördag bara. Antar att det kommer vara mycket folk. Men det var så länge sen vi var över till Sverige för att handla. Speciellt till Svinesund. Så ska bli skoj med en liten biltur. =)


Av mijje - 23 september 2011 19:07

Idag åkte jag till jobbet för att träffa bedriftsläkaren.

Vi pratade om vad som hänt hittils med NAV och läkarna. Och vad vi kan göra framöver.

Hon försökte få tag på min saksbehandlare på NAV, men som vanligt så var hon inte kontaktbar just då. Så vi fick be om ett möte genom en annan person. Och sist jag gjorde det, så funkade det inte. Och det var i augusti nångång. Så får väl se om det blir något nu, när det är en läkare som har ringt och bett om det.

Alla man pratar med på NAV blir lika överraskade av att höra att jag inte fått mitt 6 månaders möte än. Så varför ser dom då inte till att jag får det?

Och nu när jag ska söka nåt speciellt för att fortsätta kunna få pengar, så ska det tydligen kallas in ett möte till det också, för att dom ska kunna godkänna det.

När kommer jag då få det mötet? I vår?

Blir så irriterad på att saker inte funkar som det ska.

Men kändes bra att få prata med läkaren idag. Hon är ju där för att ge råd och hjälpa till i såna här situationer. Och har hjälpt många före mig. Fick också veta att företaget jag jobbar på (är väldigt stort! många avdelningar utspridda runt om i landet) har en egen kontaktperson inom NAV. Och sker det inget nu vidare, så kommer även han att kontaktas. Det brukar tydligen ge fortgång i saker och ting..


Så får hoppas på det bästa nu, igen..

Av mijje - 23 september 2011 02:33

Ja.. jag har äntligen laddat ner det till telefonen jag också..

Så sista dagarna har jag spelat en hel del..

Men idag var nog värst.. Jag och mamma lyckades starta två spel samtidigt.. Men vi körde på båda ändå.. Och så spelade jag samtidigt med sambon. Och där hade vi en norsk och en engelsk.. Det blev liiite för mycket för mig.. Så vi skippade den norska versionen en stund..

Jag vill nämligen spela klart spelet fort. Inte vänta fem timmar mellan varje uppdatering. Och fyra väldigt aktiva spel samtidigt, gick helt enkelt inte.. Vill ju inte vara för seg mellan varje "gång". =P

Men kul är det. =)

Ovido - Quiz & Flashcards