Alla inlägg den 5 september 2011

Av mijje - 5 september 2011 10:44

Nu är jag asförbannad!

Dagen började ändå bra, då jag var på manuell terapi. Han var j¨ttepositiv och fick mig på bra humör.


Men... så kom jag till min läkare, och där vändes allt till det negativa istället.

Han var inte alls intresserad i något jag sa. Han ville bara ge mig ny sjukskrivning och sen skicka hem mig.

Jag frågade han om vi kunde kolla nå tester på min mage, eventuellt allergi eller något. Som han faktist sa förra gången att vi skulle göra idag. Men nej. Jag ska vänta ytterliggare någon månad innan han gör något. Och då kanske jag får remiss till gastroskopi, eller vad det heter. Sån när dom kollar med kamera i magen.

Det pratade han också om, förra gången jag var där. Att vi skulle prata mer om det idag.

Jag frågade också det här om yrkesskada. Svaret jag fick var att det räknas bara som yrkesskada om man har slagit sig eller liknande på jobbet. Har det bara vuxit fram smärta så räknas det inte. Det låter ju väldigt skumt tyckte jag. Då min sambo inte slog sig på jobbet. Men han har fått sin prolaps som yrkesskada!!


Min manuella terapeut sa imorse att han hade pratat med min läkare som hade lovat honom att han skulle ta tag i, speciellt mina magproblem idag. Men han brydde sig ju inte alls.

Han ville bara ge mig en sjukskrivning och att jag sen skulle gå. Så fort jag började ställa mina frågor så verkade han så ointresserad.

Blir så irriterad!

Det är ju precis det problemet jag hade med min förra läkare! Jag orkar inte gå i många månader till med en problematisk läkare som inte vill lösa problemen!

Men om jag nu byter till en ny, igen, kommer jag hitta rätt då? Eller kommer det bli samma sak en tredje gång?


När jag var där så blev jag ju halvt chockad över hur han var. Förrut har han ju alltid haft ursäkten att han inte haft min journal. Men nu har han haft den i några veckor. Plus att terapeuten har gett han sin journal på mig också..

Så idag hade han inga ursäkter på att inte bry sig. Ändå blev det så här!


Och mitt i allt så glömde jag helt av att ta upp det här med mina käkar! Så jag får bara leva på paracet ett tag och så får jag ta upp det med psykologen imorn på hälsocentret.

Förhoppningsvis så får jag ju svar imorn, på om jag får gå där eller inte. Eller om hon har fått svar från NAV om någon annan form av behandling som jag kan få.


Jag får helt enkelt hålla tummarna på att imorn blir en bättre dag, med positiva svar....


Av mijje - 5 september 2011 05:25

Jag har ju problem med käkarna. Att dom är så spända hela tiden. Men natten till igår fick jag ordentligt problem med det. Hade så ont så att jag inte kunde sova. Likadant den här natten.

Ska ju till läkaren sen vid tio-tiden idag. Så får se vad han säger om det. Och förhoppningsvis så tar han kanske lite allergi-tester. Har ju bett om det två gånger nu. Så idag hoppas jag att det blir tredje gången gillt!

Funderar också på att ta upp med han om jag kan få min "sjukdom" som yrkesskada. Eftersom läkaren på hälsocentret tror att det har med jobbet att göra..

Ska även på manuell terapi idag. Vet inte alls vad det blir gjort där idag.. Om jag får någon behandling, eller om det bara blir ett samtal igen.

Just nu är jag bara så trött på allt.

Om jag ändå bara kunde få en diagnos, så jag vet vad jag ska göra för att bli frisk. Eller t.o.m kanske få en mirakelmedicin!

Det hade varit något!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards