Alla inlägg den 3 september 2011

Av mijje - 3 september 2011 16:35

Idag har vi tänkt vara v¨ldigt onyttiga här hemma. =)

Vi ska äta hemmagjord pizza till middag. Och så har vi köpt läsk, godis och chips. Mums.. =)

Nu har jag ju lärt mig hur man gör egen choklad. Så nästa steg blir att göra nyttigt godis. Hur man nu ska lyckas med det utan att använda gelatin eller nåt sånt "stelningspulver"..

Jaja..

Myskväll blir det här hemma iaf. Får leta fram någon film vi kan se också.

Nu ska jag gå och göra pizzadegen! Den ska ju jäsa nån timme sen innan vi kan baka ut den..

Av mijje - 3 september 2011 13:10

Nu har jag precis kommit hem från min dagliga promenad på minst 20 minuter.

Har ju fått i läxa från hälsocentret att jag varje dag ska promenera 20 minuter och sen skriva upp hur jag mådde under promenaden, och efteråt.

Jag ska även måla/teckna 2 ggr i veckan. För att finna glädjen i det igen. Men jag finner noll inspiration till det. =(


Promenaden är ju inte svår. För jag är ute å går minst 40 minuter dom dagarna jag har energi. Problemet är när jag kommer hem. För så fort jag slappnar av, så slutar min fot att fungera. Den gör ont och jag kan inte gå på den.


Målandet är det svåra. Jag är (var) sån som gärna målade av ting. Sitta någonstans och bara rita av det jag ser. Allra helst med kolkritor. Men funkar lika bra med vilken penna som helst.

Att måla med olje/vatten osv. -färg har jag aldrig funnit något stort intresse i.

Men vad ska jag rita av nu?

Sist jag ritade var när jag gjorde min förra tattuering. Då hade jag en bild i huvudet på hur den skulle se ut på ett ungefär, och så satt jag i två-tre dagar och ritade och finslipade.

Men nu har jag ingen ny tattuering inplanerad på en stund. Så det känns inte så intressant att teckna.

Jag har inge intressant hemma att rita av heller.

Och vädret är tråkigt, så inte vill jag gå ut och sätta mig heller..

Dåliga urs¨kter, jag vet! Men det är svårt att finna inspiration just nu...

Ovido - Quiz & Flashcards