Alla inlägg den 17 september 2011

Av mijje - 17 september 2011 16:00

För några dagar sen så fick jag ju ett gratispaket från iherb.

Ska bli spännande att testa de nya tingen. =)


Och här kommer bild på de tre paketen jag hämtade ut igår. =)

   

Så nu har jag nog det mesta som jag planerat. Trodde att jag hade beställt mer sorter av kokosvatten.. Får se om det kommer mer..

Annars får det bli n¨sta gång det börjar ta slut..

Så nästa beställning kommer nog bara vara påfyllningar. Och kanske lite olika mjölsorter..

Glöm inte att om du är förstagångsbeställare på iherb, så får du gärna använda min kod: UMA448


Ha en fin lördag!! =)

Av mijje - 17 september 2011 13:00

Igår drog jag till jobbet för att prata lite med chefen.

Så nu ska hon kontakta bedriftsläkaren så att jag kan få hjälp därifrån, med tanke på nav och min nuvarande läkare.

Sen åkte jag hemåt igen, men på vägen så hämtade jag ut TRE nya paket.. bild kommer sen.. =)

När jag kom hem så hade vi fått besök. Sambons lillasyster ville tillbringa helgen hos oss. =)

Just nu är dom och badar. Så ska snart göra iordning lite fruktsallad som dom ska få till lunch när dom kommer hem. =)

Vet inte vad som händer resten av dagen och kvällen. Igår blev det iaf grönsaker med dipp framför barntv. Och så målade vi naglarna. =)

Ikväll blir det säkert nån barnfilm, och lördagsgodis.



Av mijje - 17 september 2011 10:41

I torsdags gjorde jag choklad igen.

 

Receptet (halva iaf) tog jag från mjuuugly. http://mjuuugly.blogg.no/1311646564_raw_sjokolade_med_blb.html


Jag följde hennes recept på blåbärsfyllet. Jag gjorde den första delen som stog, sen tog jag hälften av det och förtsatte med den andra varianten.

Men chokladen gjorde jag ett eget recept på, för att få efter den smaken som jag ville ha.

Jag har inte något nyttigt och bra vaniljpulver heller, så jag tog stevia vaniljdroppar istället. Och i den "vanliga" blåbärsfyllet så hade jag även stevia hasselnöt. Och i den "kokos+karamell" hade jag english toffee- stevia.


   

Men så ville jag ha lite extra choklad med en annan smak, längst ner. Så då gjorde jag en till sats med choklad, som innehöll bokhvete.


Den med kokos/karamellen lade jag även ett lager med kokos mellan chokladerna..

 

Det blev jättegott, och detta ska jag testa med hallon också! Jag är ju väldigt förtjust i hallon, men tänkte att jag skulle vara snäll mot sambon och ta blåbär, för det är hans favorit. =)

Ovido - Quiz & Flashcards