Alla inlägg den 19 september 2011

Av mijje - 19 september 2011 11:24

I lördags gjorde jag ju fruktsallad till lunch.. Vispade även lite kokosmjölk till..

 

Fruktsalladen bestod av: Banan, kiwi, apelsin, äpple, päron och jordgubbar.

Kokosgrädden är väldigt enkel att göra:

Kyl kokosmjölken i kylskåpet (jag har alltid minst två boksar/kartonger stående i kylskåpet, i tillfälle). När du sedan öppnar boxen/kartongen så har innehållet delat sig.

Ta ut all den vita massan, men lämna kvar vätskan.. Och så är det bara att börja vispa den tjocka massan, fyll på med den tunna vätskan eftersom, det är du som bestämmer hur tjock grädden ska vara, beroende på hur mycket vätska du tillsätter.

Jag var lite osäker på om sambons syster skulle gilla kokosgrädden, så jag hade i några droppar stevia vanilj, för att få den lite sötare. Och både hon och sambon älskade grädden! =)

Av mijje - 19 september 2011 06:15

Igårkväll testade jag och sambon att bränna bi-vax ljus i öronen. Jag har länge velat pröva det, och för några veckor sen beställde jag hem det från iherb.

Jag har ju aldrig testat det förrut. Men när jag var klar så öppnade jag ljusen för att kolla.. Usch å fy! Om allt det där skräpet kom från öronen, så var det verkligen på tiden att få det ut.. Nu vet jag ju inte om allt var från mig, eller om ljusen blir så.. Men det kom ju olika mängd ut från alla de fyra (mina två plus sambons två) ljusen, så jag tror ju att det är från öronen..


Jag kommer absolut att testa det igen om ett halvår, ett år, ungefär. Bara för att se hur det blir då.. 


Ovido - Quiz & Flashcards