Alla inlägg den 15 september 2011

Av mijje - 15 september 2011 18:14

Idag ringde psykologen från hälsocentret. Vi pratade lite om hur det har gått för mig sista tiden. Jag fick en timme på tisdag. Nu har jag fått i uppgift att skriva ner mina dagar, timme för timme. För hon måste se hur aktiverad jag är. För att kunna komma fram till om jag kommer orka gå där..

Imorn ska jag till jobbet för att ha ett litet möte med chefen. Vi ska prata lite om ett eventuellt möte med bedriftsläkaren, och att vi ska försöka övertala saksbehandlaren om att vi måste ha det där 6-månaders-mötet..

Dagen idag har jag väl inte gjort så mycket nyttigt egentligen. På förmiddagen kom sambons mamma och hämtade oss. Vi åkte en snabbis till ikea, sen blev det norema för att kolla på kök. Men dom hade alldeles för tråkiga färger på skåpen. Det var bara en som vi tyckte var okej. Anledningen till att vi åkte dit är att dom fram till 8 oktober har gratis montering på kök. Så beställer vi där ifrån så får vi det till ett ganska bra pris, mot andra ställen.

Sen bar det av till en butik där dom säljer tyger och tillbehör för att kunna sy klänningar till dansare. Det var ganska kul. Fick lust till att börja sy igen. Men måste skaffa mig en symaskin först.. Sambons lillasyster dansar. Och hon behövde en ny outfit till tävlingarna. Att köpa såna kläder (hon är bara 9), kostar runt 8-10'000!! Och så ska man bara använda det några få gånger, sen måste man ha en ny. Sjukt att det är så i den åldern!!

Nu köptes det material till en outfit som bara täcker halva kroppen... Inget på armarna och inget på bena. Och det kostade 1000kr. Och då köptes det inga stenar.. Stenarna är tydligen bland det viktigaste (och dyrt!!)! Det ska glittra och glänsa så mycket som möjligt! Och färgen på kläderna ska sticka ut! Man ska synas helt enkelt!!! =)


Nej, nu blir det till att sluta babbla och se vidare runt lite.. Vill finna nåt nytt recept på choklad.. Var ett tag sen som jag bakade..

Av mijje - 15 september 2011 07:15

Gårdagens lunch.. Testade på nåt nytt...

 

Jag köpte såna rispannkakor, som man använder när man ska göra vårrullar. Det stog att man kunde äta dom råa, så tänkte det kunde vara kul att testa.

Vårrullarna innehåller:

morot, gurka, stekta champinjoner (i kokosolja) och hjärtesallad.

Sambon fick även vårlök i sina.

Jag testade med att ha tonfisk (sån på burk, i vatten) i en. Jag gillade det inte så speciellt mycket. Men sambon tog extra tonfisk till dom andra. =)

Serverade med lite alfalfa på sidan. Och så rømme (liknar på creme fraiche).


Det var faktist helt okej. Men lefserna var lite krångliga. Dom kladdade ihop sig och gick lätt sönder. Men det funkade helt okej änfå. =)

Sambon ville ha det fler gånger. Så det är väl ett bra betyg.


Ovido - Quiz & Flashcards