Alla inlägg den 14 september 2011

Av mijje - 14 september 2011 22:35

Det här severades till lunch igår..

 

Vanlig enkel sallad som innehöll:

Hjertesalat, gurka, majs, körsbärstomat, gul paprika, alfalfa, räkor, kräftstjärtar och kokt ägg.

Sambons innehöll oxå vårlök, medans min fick avocado istället. =)

Det var jättegott! =)

mat
Av mijje - 14 september 2011 08:53

wiiee.. äntligen börjar klockan närma sig nio! Då är det dax för att hoppa lite i sängen och föra liv, så att sambon vaknar! =)

Frukost..

TRÂNING!!


Under natten så har jag kollat upp lite om vilka "supermat" som man bör ta före- och efter träningen.

Så den ska följas stenhårt nu! =)


Och det regnar inte idag! Bakom de vita molnen så är himlen faktist blå! Känns som att idag blir en någorlunda bra dag!!

Kanske man skulle bjuda över någon på middag eller fika senare? =)


Ha en fin dag!


Av mijje - 14 september 2011 06:48

Det var riktigt slitsamt att träna igår. Med tanke på att jag inte hade sovit. Men det var skönt ändå. Jag saknar faktist att träna. Gjorde det ju varje dag, i tonåren, tills jag fick en skada i ryggen..

Igår var det axlar som gällde. Men jag kunde inte göra någon övning där armarna skulle över huvvudet. Vet inte varför, men det tog stopp. Speciellt i den vänstra armen. Och så "poppade" det i skulderbladet samtidigt. Jag testade att göra det utan någong maskin eller vikt. Men det var likadant då också.

Men det fanns ju en massa andra övningar jag kunde göra, så det gick bra ändå.

Efter träningen mådde jag inte bra alls. Var svimfärdig och illamående. Fastän jag inte hade tagit i för hårt. Men tror det beror på att jag var så trött redan innan jag gick dit. Och druckit dåligt med vatten.


På eftermiddagen lyckades jag sova några timmar.. När jag vaknade till lite så kände jag att det bara var att passa på och försöka sova så mycket som möjligt. Även om det var fel tid på dygnet.

Så nu sitter jag klarvaken i soffan, har gjort det hela natten. Men det är okej. Hellre få några timmars bra sömn och vara ordentligt vaken hela natten, än att inte ha fått sova alls och bara ligga och vrida sig i sängen hela natten.. =)


När sambon vaknar så blir det gymmet igen.

Idag är det ben och vader som ska tränas. Så får se hur det går med konditions-träningen efter styrketräningen.. ;)

Men igår kände jag inte av att jag hade tränat axlarna.. Det är nu sista timmarna som träningsvärken börjat komma.. Men på något sätt så känns det faktist bra! Träningsvärken måste ju vara den bästa värken att ha! Det betyder ju att man har gjort något bra för sin hälsa! Och skönt att kunna fokusera på någon annan typ av smärta, än den vanliga jag har..

Ovido - Quiz & Flashcards