Alla inlägg den 4 september 2011

Av mijje - 4 september 2011 22:45

Meningen var ju att vi skulle ha en lugn hemmakväll igår. Men så var det ett kompispar som undrade om vi inte kunde komma dit på deras fest och ta några glas vin/öl..

Men när vi väl kom dit så.. Ja, jag vet inte.. Det kändes så tonåringslikt. Fjortis..

Har vi inte växt upp nå mer? Eller är det jag som har blitt tråkig?

Vi var ju vuxna par, alla hade fyllt 25. Men kändes som de flesta var små tonåringar..

Folk satt och viskade, stängde in sig två och två i olika rum.. Nån stog i köket och grät..

Jag och sambon gick därifrån ganska fort, då vi insåg att det här inte var något intressant för oss.

Så det slutade med en lugn (sen)kväll hemma iaf. =)


Av mijje - 4 september 2011 21:58

Jag har precis suttit och svarat på frågor inom politik på två olika norska netsider. Vi har ju snart val..

Men de två sidorna gav mig två helt olika svar. (?)

Hur ska jag nu kunna välja på vad jag ska rösta på?

Jag är så lite insatt i den norska politiken, så har ju verkligen noll koll. Och jag tyckte att frågorna var jättekonstiga och många var onödiga. Jag vet att jag gjorde nåt sånt test i sverige när jag var tillräckligt gammal för att rösta. Men då var frågorna mer intressanta också. Så man fick verkligen fram vad som kändes rätt.

Jag vill inte rösta blankt. Vill ju att min mening ska synas. Men inte så lätt när man inte kan bestämma sig.. =/

Ovido - Quiz & Flashcards